پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۸۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
آنقدر این پروژه قیمتگذاری زر ماکارون را شور کرده اند که برای علم مالی باید نشست و زار زار گریه کرد. این قیمتگذاری را باید قاب کرد و به دیوار کوبید، در دانشگاه ها به عنوان سرفصل درس موارد خاص در مدیریت مالی تدریس کرد.

شعار سال: آقای دکتر قالیباف، عرضه زر ماکارون را متوقف کنید! با واقعیتهای اقتصادی همخوانی ندارد!

یک زمانی وقتی مهمان داشتیم، از مرغ فروشی، یک مرغ می خریدیم ۲ کیلو، تا خانه که می رسید یک خشی از آبی که به مرغ بسته بودند تبخیر می شد، وزنش می شد ۱.۵ کیلو، مرغ را باز می کردیم می شد یک کیلو و بعد از پخت، کلا نیم کیلو هم نمی شد!

آنقدر این پروژه قیمتگذاری زر ماکارون را شور کرده اند که برای علم مالی باید نشست و زار زار گریه کرد. این قیمتگذاری را باید قاب کرد و به دیوار کوبید، در دانشگاه ها به عنوان سرفصل درس موارد خاص در مدیریت مالی تدریس کرد.

صنعت ماکارونی، صنعتی پر از رقیب، بدون نوآوری و کاملا خطی، با قیمتگذاری دستوری و حساسیت بالای نهاد ناظر و مردم نسبت به قیمت محصول و حاشیه سود مشخص و معمولی چگونه ارزشگذاری شده است که قیمت کارخانه بین ۴ هزار میلیارد تومان تا ۱۲ هزار میلیارد تومان (میانگین حدود ۷ هزار میلیارد تومان) ارزشگذاری شده است!
شرکتی که سال ۹۷حدود ۹ میلیارد سود داشته (احتمالا به دلایل مالیاتی سود را مخفی کرده بوده) ناگهان در سال ۹۹ به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سود دست پیدا می کند و برای امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان سود برآورد کرده است و با یک پی بر ای فضایی ،ارزش بازار عجیب و غریبی برای خود رقم زده است.

زر ماکارون بی برو برگرد، بی حرف و حدیث فوق العاده گران است، سود محقق شده سال ۹۸ نیاز به توضیحات فراوان حسابرس و شرکت تامین سرمایه ای که آن را ارزشگذاری کرده است دارد.
رویه ی سازمان بورس و هیئت محترم پذیرش قبلا اینطور بود که شرکتهایی که اینگونه نوسانات شدید در سودهای دو سال متوالی داشتند را پذیرش نمی کردند و عنوان می کردند شرکت یکسال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد تا مشخص شود آیا می تواند سود پیش بینی شده را محقق کند یا خیر!

اقایان و عزیزان محترم! امانتداران مردم ، متولیان بورس و نگهبانان اعتماد مردم

این شرکت جزو صنایع با رشد پایین تلقی می شود این صنعت سالهاست نوآوری خاصی نداشته و رشد فروش شرکتها به دلیل ورود رقبا محدود شده است. قیمتگذاری محصولات شدیدا تحت نظارت است، چگونه پی بر ای ۲۰ و ۳۰ و . به این سهم داده اید؟ پی بر ای اینگونه سهمها حتی کمتر از متوسط بازار است.

عرضه اوایه این سهم را متوقف کنید و بگذارید یکسال دیگر فعالیت کند اگر بیش از ۴۰۰ میلیارد سود عملیاتی ساخت با افتخار آن را وارد بازار کنید. اگر این سهم را با این قیمت عرضه کنید چند روزی شاید بالا برود ولی برای سهامدارانش در آینده تبدیل به زهر ماکارون می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کاوالا ، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1399، www.kavala.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین