پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۷۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی اعلام کرد، بیش از ۸۰ درصد لوازم خانگی که در سایت‌ها و فضای مجازی تبلیغ شده یا قیمت‌گذاری می‌شوند، تقلبی یا قاچاق می‌باشند.

شعار سال: سید مرتضی میری درباره لوزم خانگی قیمت گذاری شده در سایت‌ها، گفت:بیش از ۸۰ درصد لوازم خانگی که در سایت‌ها و فضای مجازی تبلیغ شده یا قیمت‌گذاری می‌شوند، تقلبی یا قاچاق بوده و شناسه کالا و گارانتی و ضمانتنامه معتبر ندارند یا با قیمت‌های بالایی به فروش می‌روند.

وی درباره خرید و فروش لوازم خانگی در فضای مجازی، افزود:از دو سال پیش تاکنون ورود کالا‌های ساخته شده لوازم خانگی به کشور ممنوع شده است و شاید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اجناس خارجی که در سایت‌ها و فروشگاه‌های مجازی معامله می‌شوند، مربوط به اجناس باقی مانده از قبل باشد.

وی همچنین، هشدار داد: اکثر این کالا‌ها تقلبی یا قاچاق بوده و شناسه کالا و گارانتی و ضمانتنامه معتبر ندارند یا با قیمت‌های بالایی به فروش می‌روند.

*** حباب قیمت در سایت‌ها

میری با مطرح کردن یک نمونه از یک مدل یخچال ساید بای ساید کره‌ای، تصریح کرد:از دو سال پیش تاکنون وارد کشور نشده و در حالی که آخرین قیمت آن ۲۲ میلیون تومان بوده، در سایت‌ها و فضای مجازی به ۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

وی در ادامه، گفت:در تماس با صاحبان برخی از این سایت‌ها و اعتراض به گران‌فروشی‌ها و درج کالا‌های قاچاق، اما اعلام کردند که در بسیاری موارد پنل سایت را به دیگران اجاره می‌دهند و مسوولیتی در قبال آن نپذیرفتند، که مصداق نقص قانون است و باید صاحبان سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها پاسخگوی موارد این‌چنینی باشند.

*** ارز نیمایی برای مواد اولیه لوازم خانگی

میری پیرامون ارز نیمایی برای لوازم خانگی، خاطرنشان کرد:مطابق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، مواد اولیه تولید لوازم خانگی همچون گذشته در گروه ۲ کالایی بوده و مشمول دریافت ارز نیمایی می‌شود.

وی در ادامه، بیان داشت:نگاهی به بازار ارز نشان دهنده اختلاف قیمتی اندک ارز نیما و ارز آزاد (در حدود هزار تومان) است و قیمت‌ها نسبت به سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد گرانتر شده است که این رشد قیمتی روی قیمت تمام شده کالا تاثیرگذار خواهد شد.

*** ثبت تولیدات کارخانه‌ای در سامانه

میری در خصوص سامانه ۱۲۴، اظهار داشت:به طور معمول کارخانجات قیمت کالا‌های تولیدی خود را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع می‌دهند که پس از بررسی توسط کارشناسان این سازمان، برای رویت مشتریان در سامانه ۱۲۴ ثبت می‌شود.

*** تولیدات کارخانه‌ای در سال ۹۸

وی در توضی تولیدات کارخانه‌ای سال ۹۸، گفت:با اینکه حدود دو ماه از سال را پشت سر گذاشته‌ایم، اما قیمت‌های جدید اعلام نشده و به‌خصوص کارخانجاتی که بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند، مدارک خود را به سازمان حمایت تسلیم نکرده‌اند، کارخانجات داخلی توانستند سال گذشته ۸۲۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه تلویزیون تولید کنند.

بررسی آمار‌های رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در ۱۲ ماهه ۹۸، تعداد یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال فریزر در کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۷.۸ درصدی داشته است.

*** سامانه؛ معیار قیمت لوازم خانگی

رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی در پایان، خاطرنشان کرد:اکنون ملاک عمل برای سازمان حمایت در بررسی شکایت‌های واصله، قیمت‌های پیشین مندرج در سامانه ۱۲۴ است و این کم کاری تولیدکنندگان شاید در شکایت‌های مردمی به ضررشان تمام شده و مشمول گران فروشی شوند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت    99، کد خبر:    172766، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین