پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۷۸۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
طرح شناسه‌دار کردن کالا در راستای مقابله با کالای قاچاق از سال گذشته آغاز شد و کالا‌هایی همچون تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، جاروبرقی، پکیج و چرخ خیاطی در لیست دریافت شناسه کالا قرار گرفتند.
شعار سال: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: قبل از شیوع کرونا طرح مبارزه با کالا‌های فاقد شناسه در حال اجرا بود، اما به دلیل شیوع کرونا این طرح متوقف شد.

طرح شناسه‌دار کردن کالا در راستای مقابله با کالای قاچاق از سال گذشته آغاز شد و کالا‌هایی همچون تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، جاروبرقی، پکیج و چرخ خیاطی در لیست دریافت شناسه کالا قرار گرفتند.

بر این اساس طرح شناسه‌دار کردن برای کالا‌های داخلی از محل تولید و برای کالا‌های وارداتی از گمرک بر روی کالا نصب می‌شود که با شماره گیری #۷۷۷۷، ۴*۴* تمام مشخصات کالا نشان داده می‌شود.

البته قبل برخورد با متخلفان در این بخش فرصتی به واحد‌های صنفی داده شد تا برای کالا‌های خارجی خود که از قبل در انبار‌ها باقی مانده بود با مراجعه به اتحادیه شناسه دریافت کنند که تا قبل از سال جدید حدود ۳۰ هزار شناسه از سوی اتحادیه در این زمینه صادر شد.

در حال حاضر کالای قاچاق به اندازه‌ای در بازار وجود دارد که موجب نگرانی تولیدکنندگان داخلی شده است و یکی از راه‌های مقابله با آن اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالا است که می‌تواند به تولید داخل کمک کند.

در این باره مرتضی میری اظهار کرد: طرح شناسه‌دار کردن کالا از سال گذشته توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و اتحادیه اجرایی شد تا مانع عرضه کالای قاچاق در بازار شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: بر این اساس مهلتی به واحد‌های صنفی برای فروش کالا‌هایی که در اختیار داشتند داده شد، اما در قبال فروش این کالا‌ها در فروشگاه‌ها باید تعهد گارانتی را هم ارائه دهند تا خریداران در آینده دچار مشکل نشوند.

وی درباره آخرین وضعیت این طرح گفت: قبل از شیوع کرونا طرح مبارزه با کالا‌های فاقد شناسه در حال اجرا بود، اما به دلیل شیوع کرونا این طرح متوقف شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی سه طرح پیش‌بینی شده است، بیان کرد: شناسه کالا، کد رهگیری و سامانه گارانتی، سه طرحی هستند که در صورت اجرایی شدن از حجم قاچاق کم خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری گسترش، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1399، کد خبر: 100907، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین