پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۸۹۴۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
رئیس سازمان حمایت در نشست خبری با اصحاب رسانه از عملیاتی‌شدن ۴ سامانه برای حمایت از مصرف‌کننده خبر داد.
شعار سال: رئیس سازمان حمایت در نشست خبری با اصحاب رسانه از عملیاتی‌شدن ۴ سامانه برای حمایت از مصرف‌کننده خبر داد.
 
*** برگزاری جلسات کارآمد
 
 عباس تابش در این نشست، اظهار داشت:
 
امرو فرصت بسیار خوبی بود برای اینکه بتوانیم در یک جلسه چند ساعته در خصوص طرح استمرار تشدید بازرسی در شرایط موجود با تمامی معاونین بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان‌ها صحبت کنیم.
 
در این جلسه وضعیت کالاهای هدف و راهکارهای کنترل بازار این کالاها بررسی شد.

در شرایط امروز که امکان ارتباط تصویری برقرار شده حداکثر باید هر دو هفته یکبار این جلسات برگزار شود.
 
*** عملیاتی‌شدن ۴ سامانه

رئیس سازمان حمایت در ادامه اضافه کرد:
 
موضوع مهمی که در این جلسه بررسی شد، رونمایی از سامانه گارانتی و سامانه سیمبا بود.
 
به استناد قوانین و مقررات راه‌اندازی ۴ سامانه بر عهده سازمان حمایت گذاشته شده بود.
 
یکی از این سامانه‌ها، سامانه متاثر از مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود که از سال ۹۲ در دستور کار سازمان حمایت قرار گرفت که این سامانه در چند ماه گذشته عملیاتی شده است.
 
سامانه‌های دیگر اعم از سامانه قیمت، سامانه گارانتی و سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا)، سامانه هایی بودند که از ۱۷ ماه پیش بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز تکلیف سازمان حمایت بود.
 
با تلاشی که صورت گرفته است هر چهار سامانه امروز در سازمان حمایت عملیاتی شد و به لحاظ قانونی و مصوبه ای تکلیف عقب افتاده در حوزه راه‌اندازی سامانه نداریم.
 

*** سامانه سیمبا

تابش  در خصوص سامانه سیمبا، بیان داشت:
 
این سامانه زمانی به نتیجه خواهد رسید که همه ذی‌نفعان  و دستگاه های فرابخش از این سامانه استفاده کنند.
 
از تاریخ ۱ مرداد هیچ پرونده‌ای به صورت فیزیکی به سازمان تعزیرات ارسال نخواهد شد که این موضوع نکات مثبت بسیار زیادی دارد.
 
یکی از این نکات این است که میتوانیم با ارسال سیستمی و آنلاین در کوتاهترین زمان تخلف واحد مربوطه به سازمان تعزیرات ارسال کنیم.
 
دومین نکته که خیلی اهمیت دارد جلوگیری از مصرف کاغذ و بروکراسیای اداری دیگر است که  با بکارگیری از این سامانه به صفر خواهد رسید.
 
با اهتمامی که در سازمان تعزیرات حکومتی در پیش گرفته خواهد این قابلیت وجود دارد که سریعا به تخلف رسیدگی شود و بتوانیم زمان رسیدگی به پرونده را به حداقل زمان ممکن برسانیم.
 
*** سامانه گارانتی

وی پیرامون عملیاتی شدن سامانه گارانتی، گفت:
 
سامانه دیگری که وجود دارد سامانه گارانتی است که تنها درگاه تایید کننده  گارانتی در کشور است.
 
این سامانه چند حسن دارد که یکی از آن ها این است که تمامی خدمات‌دهندگان باید در این سامانه عضو باشند و خدماتی که ارائه می‌دهند را ثبت کنند و در عین حال تمامی خدمات‌گیرندگان می‌توانند اصالت خدمات را استعلام بگیرند.
 
اگر کسی کالای سرمایه‌ای و یا کالای با دوام خریداری کرد و اصالت خدمات پس از فروش در سامانه گارانتی تایید نشده باشد دو موضوع را باید برای آن متصور باشد.
 
در این صورت یا این کالا تقلبی است و یا این کالا قاچاق است و اصلا امکان ارائه خدمات پس از فروش برایش وجود ندارد.
 
با این شرایط مردم هم می توانند از این سامانه برای اطمینان خدمات پس از فروش، جلوگیری از قاچاق کالا در داخل کشور و جلوگیری از کالاهای تقلبی که معمولا به نام کالاهای اصلی در شبکه های مجازی عرضه می شود که در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد.
 
*** ثبت شکایت در ۴ سامانه
 
تابش در ادامه افزود:
 
سامانه انبار نیز ار قبل عملیاتی است.
 
سامانه قیمت برای صد قلم کالا روی نرم‌افزارها از جمله اپ فعال است.
 
این موضوع بسیار اهمیت دارد که در تمامی سامانه‌ها امکان ثبت شکایت وجود دارد.
 
تاکید می‌کنم برای نتیجه بهتر از سامانه‌ها بازرسی همه ذی‌نفعان مرتبط باید با سازمان حمایت هماهنگ باشند تا بتوانیم در دولت الکترونیک در الکترونیکی‌کردن بحث بازرسی، مبارزه با قاچاق و مبارزه با عدم ارئه خدمات پس از فروش قدم‌های مثبتی را برداریم.
 
***  برخورد جدی با متخلفان
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، رییس سازمان حمایت در پایان، اظهار داشت:
 
متاسفانه فرصت طلبانی در بازار وجود دارند که می خواهند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.
 
رشد ۵۱ درصدی گشت مشترک، رشد ۱۱ درصدی بارسی‌ها و افزایش ۱۶۰۰ درصدی پرونده های کلان در سازمان حمایت همه این‌ آمارها نشان دهنده این است که عزم این سازمان برای برخورد با متخلفان جزم است و به صورت جدی با هرگونه تخلف مقابله خواهد کرد.
 
قطعا کشور با تلاش دستگاه‌های مختلف از شزایط موجود عبور خواهد کرد و به شرایط آرمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی نزدیک خواهد شد.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  صنایع   ،تاریخ انتشار:   31تیر 1399،کدخبر: 193630      ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین