پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۸۶۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
سرپرست نظارت بر خدمات سازمان حمایت از اجرای فاز دوم سامانه جامع گارانتی و هوشمندسازی نظارت‌ بر کالاهای مصرفی خبر داد.
شعارسال : احمدی سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به عملیاتی شدن فاز دوم سامانه جامع گارانتی تصریح کرد: فاز اول سامانه گارانتی، با ثبت شناسنامه گارانتی شرکت های تولیدکننده و واردکننده از ماه های گذشته عملیاتی شده است.
او افزود: فاز دوم مربوط به شرکت های گارانتی کننده و مردم می شود و ما به سمت هوشمندسازی نظارت ها پیش خواهیم رفت. در این مرحله اطلاعات شرکت های خدمات پس از فروش و شرکت هایی که در فاز اول شناسنامه خود را ثبت کرده اند در اختیار مردم قرار می گیرد.
احمدی بیان کرد: در فاز نخست توانمندی شرکت ها احراز شده و بعد شناسنامه گارانتی برای آنها صادر می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: طبق قانون همه کالاهای مصرفی و سرمایه ای بادوام باید خدمات پس از فروش داشته باشند. در حال حاضر اطلاعات کالاهای صوتی تصویری، لوازم خانگی، تایر و تلفن همراه در این سامانه درج شده و حوزه خودرو و لوازم یدکی در هفته های آینده عملیاتی می شود.
او افزود: سعی می شود تا طی چند ماه آینده اطلاعات همه کالاهای سرمایه ای و مصرفی در این سامانه ثبت شود.
احمدی بیان کرد: در فاز سوم این سامانه رتبه بندی شرکت ها در بحث ارائه خدمات پس از فروش انجام گرفته و عملکرد آن‌ها ارزیابی می شود .
او ادامه داد: در این مرحله امتیازاتی به شرکت ها داده می شود و مصرف کننده ها با گارانتی شرکتی خرید می کنند که رتبه بهتری در این سامانه داشته باشند همچنین امکان نمایش نظرات افراد در این سامانه وجود خواهد داشت.
او با اشاره به تاثیر مناسب سامانه جامع گارانتی در کاهش قاچاق گفت: در سامانه جامع گارانتی جذابیت خرید کالاهایی که فاقد شناسنامه گارانتی باشند کم می شود در این شرایط مردم به سمت استفاده از کالاهای دارای گارانتی اصیل سوق پیدا می کنند.

ارتقای صنعت گارانتی در کشور

در ادامه عباسی مجری سامانه جامع گارانتی تصریح کرد: همیشه یک خلاء در حوزه گارانتی وجود داشت و امکان تشخیص کالای اصیل از قاچاق نبود.
او افزود: فاز اول سامانه جامع گارانتی اردیبهشت سال گذشته عملیاتی شد و طبق آن شرکت ها اقدام به ثبت اطلاعات در این سامانه کردند و بعد از اینکه شناسنامه گارانتی آن‌ها به تایید سازمان حمایت رسید نام این شرکت ها در این سامانه درج شد.
عباسی تصریح کرد: در فاز بعدی مردم می توانند با مراجعه به سامانه جامع از شرکت های گارانتی کننده معتبر آگاه شوند و سپس اقدام به خرید کنند.
این مقام مسئول گفت: تاکنون ۶ هزار و ۶۵۰ شرکت خدمات پس از فروش در سامانه گارانتی ثبت شده است.
او افزود: پیش بینی می شود صنعت گارانتی که تا کنون در کشور مغفول مانده بود با اجرای این طرح ارتقا یابد. خدمات پس از فروش حق مصرف کننده است.
مجری سامانه جامع گارانتی تصریح کرد: این سامانه اکنون به خط شده است و طی ماه های آینده اپلیکیشن موبایلی آن هم وارد بازار خواهد شد.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:20تیر 1399، کد خبر: yjc.ir/ 7417832

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین