پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت گفت: تاکنون حدود هزار و ۴۰۰ شرکت به عنوان ارائه دهنده خدمات پس از فروش در سامانه گارانتی ثبت نام کرده اند.

شعار سال:  آقای حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت  با حضور در نشست کارشناسی، با بیان اینکه تاکنون خدمات پس از فروش کالا‌های فروخته شده در کشور جدی گرفته نمی‌شد و تولیدات داخل از بسیاری از بازار‌های داخلی و خارجی عقب مانده اند، افزود: با اجباری شدن استاندارد برخی لوازم و کالا‌های تولید داخل و الزام ثبت در سامانه گارانتی، به دنبال افزایش استاندارد و خدمات پس از فروش این کالا‌ها هستیم.

او گفت: لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، لوازم سبک شامل ۲۴ گروه از جمله لوازم برقی آشپرخانه و ... و کالا‌های الکترونیکی و دیجیتال مانند کامپیوتر و لپ تاب مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون حمایت از مصرف کننده و ارائه خدمات پس از فوش اجباری هستند.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۴۰۰ شرکت به عنوان ارائه دهنده خدمات پس از فروش در سامانه گارانتی ثبت نام کرده اند که خریداران با مراجعه به این سامانه و ارائه کد ملی می‌توانند از نوع و زمان خدمات پس از فروش کالای خریداری شده اطلاع پیدا کنند.

آقای محله‌ای در رابطه با گارانتی و خدمات پس از فروش که به شناسه رهگیری وصل شده است، گفت: وقتی جنسی خریداری می‌شود، در صورت استعلام شناسه رهگیری، علاوه بر این که اعلام می‌شود تولیدکننده و تاریخ کدام است، تاریخ اعمال گارانتی نیز مشخص می‌گردد.

وی با بیان این که علاوه بر شناسه کالا، خرید و فروش نیز ثبت خواهد شد، افزود: کد رهگیری برای قطعات لوازم خانگی سنگین اجرا شده است و گارانتی لوازم خانگی بر همین زیر ساخت سوار شده است.

مدیر کل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت، اضافه کرد: میزان فروش تولید کننده به زنجیره‌های بعدی که شبکه عمده فروشی و خرده فروشی و بعضا فروشگاه‌های زنجیره‌ای میباشند سنجیده می‌شود و در نهایت در انتهای زنجیره در خرده فروشی هم وقتی به مردم فروخته می‌شود، گارانتی آن کالا بر اساس همان کد رهگیری که به هنگام اظهار تولید کالا ایجاد و به اسناد بارگذاری شده در سامانه جامع تجارت متصل شده است به کد ملی خریدار الصاق می‌شود و کد رهگیری برای قطعات یدکی و لوازم‌خانگی به گارانتی الکترونیکی وصل شده و مردم باید در زمان خرید کد ملی خود را ارائه دهند.

تعداد بازدید : 0
آقای محله‌ای با بیان اینکه ۳ تا ۷ درصد قیمت تمام شده کالا به عنوان خدمات پس از فروش به قیمت نهایی اضافه می‌شود، گفت: سامانه گارانتی برای مشخص شدن این مقدار راه اندازی شده است.

او گفت: تاکنون حدود ۳۵۰ تولید کننده برای دریافت شناسه کالا و کد رهگیری اقدام کرده اند که با اتمام این فرایند محیط لازم برای رقابت آماده سازی شده و زمینه برای ارائه گارانتی کالا فراهم می‌شود. مردم حق دارند بدانند مشخصات کیفی و اصالت کالای خریداری شده چیست.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۱۴ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: 3565722، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین