پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
محمدحسین اسلامیان نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: به دلیل خروج شرکت‌های تولید لوازم خانگی از ایران، هم اکنون حدود ۸۰ درصد لوازم خانگی خارجی موجود در بازار فاقد گارانتی اصلی اند. حدود پنج سال است که واردات لوازم خانگی ممنوع بوده و با این وجود کماکان بخشی از این کالاها به صورت غیرقانونی وارد می‌شود که گارانتی غیرمعتبر دارند و اصلی نیستند. این مطالب بنوعی دیگر در چند روز پیش توسط اکبر پازوکی رئیس اتحادیه لوازم خانگی هم مطرح شده بود.

شعار سال : محمدحسین اسلامیان نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه حدود پنج سال است که واردات لوازم خانگی ممنوع بوده بیان داشت که با این وجود، کماکان بخشی از این کالا‌ها به صورت غیرقانونی وارد می‌شود و گارانتی غیرمعتبر داشته و اصلی نیستند. البته بخشی از شرکت‌هایی که قبلا در بازار ایران فعالیت داشتند همچنان فعالند و برای کالا‌های خود خدمات ارائه می‌دهند. اتحادیه برای اطمینان خریداران از اصالت کالا‌ها ، در مرحله اول پیشنهاد می‌کند از فروشگاه‌هایی که دارای پروانه کسب لوازم خانگی و اتحادیه هستند خرید کنند در مرحله دوم در سایت اتحادیه لوازم خانگی گارنتی‌های معتبر بارگذاری شده و به راحتی می‌توانند با مراجعه به سایت اتحادیه گارانتی معتبر برندی که انتخاب کرده اند را پیدا کنند و اگر گارانتی غیر از این باشد قطعاً غیرمعتبر است و کالا هم فاقد گارانتی اصلی است.

ادعای نامعتبر بودن 80 درصد گارانتی لوازم خانگی خارجی

محمدحسین اسلامیان افزود: هم اکنون حدود ۸۰ درصد لوازم خانگی خارجی موجود در بازار فاقد گارانتی اصلی هستند و، چون شرکت‌ها یا از ایران رفته اند یا دیگر گارانتی نمی‌دهند، یکسری گارانتی هست که افراد خودشان تهیه می‌کنند و روی کالا می‌چسبانند که فاقد اعتبار آن گارانتی اصلی است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گارانتی با اشاره به اینکه بسیاری از کالا‌های خارجی، گارانتی شرکتی که آن‌را وارد کرده باشد و به نسبت واردات قطعه هم آورده و یا مونتاژ کرده باشد و بخواهد سالیان متمالی بابت آن کالا خدمات انجام بدهد خیلی کم وجود دارد، گفت: تا زمانی که واردات این کالا‌ها به صورت قانونی وجود نداشته باشد و نیاز بازار هم کالای خارجی است، در سطح بازار ما شاهد این هستیم که کالایی که می‌آید برچسب روی آن زده شود و می‌گویند خدمات پس از فروش می‌دهند، ولی این‌ها در سال‌های آتی یا جوابگو نخواهند بود یا اینکه اگر بخواهند خدمات یا ضمانتی انجام دهند در قبال آن پول دریافت می‌کنند. الان پنج سال است برند کره‌ای با گارانتی اصلی در سطح بازار وجود ندارد مگر به ندرت کالا‌هایی باشد که از قبل این دو برند داخل بازار عرضه کرده باشند. گارانتی نهایتاً که بخواهد به صورت رایگان انجام شود ۲۴ ماه یا ۳۶ ماه است بعد از این زمان اگر بخواهند گارانتی آن شرکت معتبر هم انجام دهند در قبال دریافت پول آن قطعه را دراختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.

ادعای نامعتبر بودن 80 درصد گارانتی لوازم خانگی خارجی

محمدحسین اسلامیان با اشاره به اینکه هم اکنون اقداماتی که برای مقابله با قاچاق و عرضه صورت می‌گیرد موضعی و موقتی است، افزود: اگر قرار است ممنوعیت ورود کالای قاچاق انجام شود باید از مبادی ورودی باشد و در سطح عرضه، ما در یک واحد لوازم خانگی و یک لباسشویی بگوییم که اینجا کالای قاچاق است و هزاران کیلومتر مبادی ورودی را رها کنیم این کار اساسی نیست.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: بازرسی‌های اتحادیه، سازمان مبارزه با قاچاق ارز و کالا و سازمان صمت، بازرسی‌هایی در سطح عرضه انجام می‌دهند، ولی ما اگر بخواهیم به درستی این کار ریشه یابی شود و قاچاق جمع شود باید نشان‌های تجاری داخلی به کیفیت بیشتر اهمیت بدهند تا بتوانند نیاز داخلی را برآورده کنند. به نظر بنده نیاز بازار به طور صددرصد توسط کارخانجات ایرانی برآورده نشده و هنوز در بازار ما افرادی هستند که بخواهند ساید بای ساید، لباسشویی، ظرفشویی، مکروفر با برند بگیرند و اگر این نیاز به صورت هدفمند و قانونی برآورده نشود کماکان شاهد ورود کالای قاچاق به بازار برای اقناع مصرف کننده داخلی هستیم.

لازم به توضیح است که چند روز قبل اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در این مورد بیان نموده بود که ، همه گارانتی‌های موجود برای کالا‌های خارجی بلااستثنا تقلبی است. خریداران برای صحت گارانتی شماره ۱۲۴ را شماره گیری کنند و از گارانتی محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنند. خریداران محصولات ایرانی هم از فروشنده شناسه کد رهگیری را درخواست کنند. این شناسه برای کالا‌های خارجی وجود ندارد. ایران درحال حاضر واردات لوازم خانگی ندارد و تمامی کالا‌های خارجی موجود در بازار قاچاق است و زمانی که اسم قاچاق روی کالا می آید کد رهگیری، شناسه و گارانتی ندارند. در این صورت باید خریداران هم احتیاط لازم را به عمل آورند.

در زمان خرید کالا اگر خریدار به کالا شک داشت کد شناسه و یا کد رهگیری #۷۷۷۷*۴* پیامک کنند. با وارد کردن این کد شرکت تولید کننده، سال ساخت، نوع گارانتی و دیگر اطلاعات نشان داده می شود و اگر موفق به این کار نشدند وارد سامانه ۱۲۴ شوند. این سامانه یک سامانه جامع گارانتی است و در آنجا می توانند تمامی اطلاعات گارانتی و محصول خود را مشاهده کنند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون 

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
0
0
عجب بابا . از زندگی خیلی پرتیم ما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین