پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
غلامرضا شریعتی گفت: باید در هفته دولت جشن آبرسانی به تمامی روستاهای اهواز برپا شود، تصریح کرد: مشکل فاز اول آب روستای غزانیه طی چند روز آینده رفع خواهد شد و ۶ کیلومتر فاز دوم آن نیز تا یک ماه آینده انجام می شود، مشکل مسیر باقی مانده نیز حل خواهد شد.

شعار سال: غلامرضا شریعتی در جلسه پیگیری مصوبات هیأت دولت در استان با اشاره به فعال بودن تخصیص اعتبار از محل صندق توسعه ملی، اظهار کرد: برای حل مشکل حوزه فاضلاب اهواز به دستور مقام معظم رهبری تخصیص ۵۰ میلیون یورو برای امسال مصوب شده است.

وی با تأکید بر تخصیص اعتبار از منابع مختلف، افزود: در حوزه مقابله با ریزگردها قرار بود ۱۰۰ هزار هکتار را در سه سال نخست مدیریت کنیم که این امر محقق شده است و در حال حاضر ۳۳ هزار هکتار از کانون های ریزگرد استان کشت، حدود ۸ هزار هکتار مرطوب سازی و ۱۰۰ هزار هکتار بصورت مدیریت چَرا کنترل شده است.

شریعتی با بیان اینکه در مالچ پاشی هم اقدامات قابل ملاحظه ای انجام شده است، بیان کرد: با توجه به بارندگی های نسبتا خوب و با توجه به اقدامات اداره کل منابع طبیعی با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان و جهاد نصر، منشاء داخلی ریزگردهای خوزستان به حداقل رسیده و وقوع پدیده ریزگرد در چند مورد اخیر با منشاء خارجی بوده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: طبق درخواست رئیس جمهور در ویدئوکنفرانس روز عید فطر گزارشی از اثربخشی اقدامات انجام شده در حوزه مهار ریزگردها در استان به وی ارائه شد و در آن عنوان کردیم که در حال حاضر عمده منشأ ریزگردهای خوزستان خارجی بوده و باید از طریق مَناسب و دیدارهای منطقه ای مطرح و حل شود.

شریعتی به خریداری دو سامانه تشخیص ریزگرد برای شهرستان های آبادان و بستان اشاره کرد و گفت: این سامانه ها پیش‌بینی برای بروز ریزگردها را به طور کامل متحول می کنند و کمک شایانی به پیش‌بینی‌های دقیق هواشناسی دارند.

استاندار خوزستان افزود: همچنین دو سیستم ILS فرودگاهی برای استان خریداری شده است که این سیستم در زمان بروز ریزگرد یا پدیده مه امکان هدایت هواپیما را محقق می کند تا دیگر پروازها کنسل نشود.

وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه توزیع و انتقال برق بیان کرد: در حال حاضر متوسط قطع برق استان خوزستان ۶۵۰ دقیقه است و این متوسط در اهواز از ۲ هزار دقیقه به ۴۰۰ دقیقه رسیده است که پیشرفت قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

شریعتی با تأکید بر لزوم کاهش قطع برق در دیگر شهرها و روستاهای استان، اذعان کرد: خوشبختانه برق منطقه ای استان، توزیع نیروی برق استان و اهواز از تجهیزات مناسبی برخوردار شده اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در طرح آبرسانی غدیر اگرچه به دلیل تغییر منابع و مسائل اینچنینی طبق برنامه پیش نرفتیم اما پیشرفت های بسیار خوبی داشتیم.

وی گفت: تا چندماه آینده کانال پای پل از مدار خارج می شود که در این صورت علاوه بر رفع مشکل شکستگی کانال، اجازه کشت به کشاورزان آن منطقه داده خواهد شد آب شرب نیز پایدار خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه در آبرسانی به روستاها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است اظهار کرد: دولت سال اول وقوع ریزگرد ها ۱۵۰ میلیارد تومان و سال دوم ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها اعتبار تخصیص داد اما همچنان با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید در هفته دولت جشن آبرسانی به تمامی روستاهای اهواز برپا شود، تصریح کرد: مشکل فاز اول آب روستای غزانیه طی چند روز آینده رفع خواهد شد و ۶ کیلومتر فاز دوم آن نیز تا یک ماه آینده انجام می شود، مشکل مسیر باقی مانده نیز حل خواهد شد.

وی در ادامه به حل مشکل آب ۲۴ کیلومتری روستای شابهار از رامشیر و یک کیلومتری روستای سودان، ادامه داد: سازه های لازم برای مشکل ۱۷ روستای قلعه سحر با اعتبار تخصیص یافته از حوزه نفت در حال حل شدن است و مشکل آب ۷ روستای حاشیه دز نیز رفع می شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: با آبرسانی این ۲۴ روستای قلعه سحر و حاشیه دز، تمامی روستاهای اهواز از آب برخوردار می شوند و پس از آن بالا بردن کیفیت آب را در برنامه ریزی و اقدام قرار می دهیم.

شریعتی اذعان کرد: برای آب اهواز اقداماتی انجام شده اما لزوم انجام اقدامات ویژه در تصفیه خانه و فیلترهای آن حس می شود.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی تابستان گرم برای امسال گرم، با توجه به گزارش های ارائه شده از سوی برق منطقه ای استان در صورت نیاز در خصوص ساعات کار ادارات تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت الف ،  تاریخ انتشار:  10خرداد 1399،کد خبر:3990310199،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین