پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
سرپرست آبفا روستایی خوزستان در خصوص آبرسانی به غیزانیه گفت: عمده مشکلات با بهره‌برداری از فاز اول آبرسانی به این منطقه تا دو هفته دیگر و باقی آنها نیز طی ماه‌های آتی با بهره‌برداری از فاز دوم حل خواهد شد.
شعار سال: عادل حرباوی، سرپرست آبفا روستایی خوزستان و قائم‌مقام مدیرعامل آبفای استان خوزستان درباره مشکلات آبی غیزانیه اظهار کرد: به دلیل پراکندگی، کثرت روستا‌ها و فرسودگی لوله‌های آبرسانی و توزیع، مردم این منطقه سال‌هاست که با کمبود آب شرب مواجه هستند.

او ادامه داد: علاوه بر این شغل بسیاری از مردم این روستا‌ها دام پروری است و از آنجایی که در منطقه نهر و یا کانالی برای آبرسانی وجود ندارد، بار آبرسانی به این بخش نیز بر عهده همین خطوط توزیع روستایی فرسوده قرار دارد.

حرباوی افزود: با این حال مساله مهم این است که خطوط لوله توزیع آب در منطقه از فرسودگی و هدررفت قابل توجهی رنج می‌برند و همین مساله موجب شده است که مشکل کم‌آبی سال‌ها در این منطقه وجود داشته باشد.

به گفته او در این راستا پروژه‌هایی در دست اجرا قرار دارد که یکی از آن‌ها از سال ۹۵ آغاز و اندکی بعد متوقف شده‌بود که مرداد ماه سال گذشته بار دیگر آغاز شد و طی دو هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست آبفا روستایی خوزستان در ادامه توضیح داد: این پروژه از دو فاز تشکیل می‌شود که فاز یک شامل ۲۸ کیلومتر خط لوله انتقال آب، بازسازی و نوسازی تصفیه‌خانه شیبان و بازسازی و افزایش ظرفیت تلمبه‌خانه تقویت فشار سفیره است.

او تشریح کرد: بهره‌برداری از این فاز تا دو هفته دیگر صورت می‌گیرد و این مساله می‌تواند بخش عمده مشکل کم‌آبی منطقه را برطرف کند.

حرباوی در ادامه خاطرنشان کرد: فاز دوم این پروژه نیز شامل ۲۸ کیلومتر خط لوله انتقال آب از سفیره تا مرکز غیزانیه می‌شود که ظرف ماه‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود:، اما مساله این است که در کنار بهره‌برداری از فاز اول، خط لوله قدیمی نیز به رغم محدودیت‌های موجود در حال فعالیت است و آبرسانی سیار به وسیله تانکر‌ها نیز برای مردم انجام می‌شود.

به گفته سرپرست آبفا روستایی خوزستان، در همین راستا پروژه‌ای نیز در دهستان مشرحات اجرا شده است که طی آن ۸ روستای محروم فاقد آب، از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

او در ادامه اظهار کرد: بهره‌برداری از مجموع این پروژه‌ها می‌تواند بخش عمده‌ای از محدودیت‌های بخش آب منطقه را برطرف کند. بخش‌های تکمیلی حل مشکل آب غیزانیه نیز با بهره‌برداری از فاز دوم پروژه موجود حل خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص پیش‌بینی زمان بهره‌برداری از فاز دوم نیز اظهار کرد: به دلیل وجود موانعی در این زمینه نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد، اما تلاش می‌شود که بهره‌برداری از این فاز نیز در اسرع وقت صورت گیرد.

سرپرست آبفا روستایی خوزستان همچنین در مورد اعتراضات مردم به نبود آب گفت: با اقدامات صورت گرفته، اعتراضات کمتر شده است و پیش‌بینی می‌شود که با رفته رفته حل شدن مشکل آب، این اعتراضات به طور کلی متوقف شوند.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، کدخبر: 1009962، تاریخ انتشار: 14 خرداد 1399، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین