پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
عزیز من! شهر خرج دارد. الان شما یک جای پارک در حاشیه خیابان های تبریز نمی توانید پیدا کنید . آن وقت این آمبولانس با آن مسافر تازه به دوران رسیده و تازه چشم باز کرده، همین طوری می تواند بیاید در گوشه شهر از زیر ذره بین ما در برود؟ حاشا و کلا! مگر نشنیده ای که:
شعارسال: عزیز من! شهر خرج دارد. الان شما یک جای پارک در حاشیه خیابان های تبریز نمی توانید پیدا کنید . آن وقت این آمبولانس با آن مسافر تازه به دوران رسیده و تازه چشم باز کرده، همین طوری می تواند بیاید در گوشه شهر از زیر ذره بین ما در برود؟ حاشا و کلا! مگر نشنیده ای که:

آمبولانس جریمه

این روزها یک عکس و شرح عکسی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از نوع تلگرامش دست به دست می شود که : ای داد بیداد! چرا نشسته اید که پلیس راهنمایی تبریز یک آمبولانس را در جلوی بیمارستان و زایشگاه جریمه کرده است!

بابا! ای کسانی که دست به تشویش اذهان عمومی می زنید! جهان سومی بازی درنیاورید دیگه. ناسلامتی اینجا کلانشهر است. نفس هم می خواهید بکشید باید هزینه اش را بدهید. نشان به آن نشان که شورای ترافیک و معاونت ترافیک شهرداری و سازمان ترافیک و کلی دم و دستگاه دیگر وجب به وجب این شهر را برداشته اند فروخته اند به کارت پارک ها! همین فردا پس فرداست که حتی حیاط خانه شما و پارکینگ داخل آپارتمان تان را هم یک تابلو بزنند و اعلام کنند که : هر نیم ساعت هزارتومان!

عزیز من! شهر خرج دارد. الان شما یک جای پارک در حاشیه خیابان های تبریز نمی توانید پیدا کنید . آن وقت این آمبولانس با آن مسافر تازه به دوران رسیده و تازه چشم باز کرده، همین طوری می تواند بیاید در گوشه شهر از زیر ذره بین ما در برود؟ حاشا و کلا! مگر نشنیده ای که:

گر در پس خاشاک یکی پشه بجنبد

جنبیدن آن پشه عیان در نظر ماست؟؟

این هم از زرنگی و هوشیاری ماموران ماست که مو را از ماست بیرون می کشند. برای آنها اصلا فرق نمی کند که طرف یک قلو حامله باشد یا دو قلو! تازه اگر مادر محترم باردار، با دیدن این قبض جریمه دوقلو وضع حمل کند! (ربطی به ضرب المثل گاومان دوقلو زائید! ندارد) اصلا نباید تعجب کند. بالاخره، اینجا شهر اولین ها و دیار عجایب است. همین فردا پس فرداست که می خواهد تبریز ۲۰۱۸ برگزار شود. اگر همین طوری از روی مسایل سرسری بگذریم چه بسا که کلی مهمان و گردشگر و توریست و غیره و ذالک بخواهند که بیایند در این شهر وضع حمل کنند و حاشیه خیابان ها را مجانی پارک کنند! عمراٌ اگر ما بگذاریم که یک ماشین بدون پرداخت هزینه برای یک لحظه اضطراری هم کنار خیابان پارک کند!

تازه آن کودک تازه چشم باز کرده به دنیای زیبا و در عین حال پرهزینه زندگی ما آدمها، حساب کار دستش می آید که باید از همان روز اول و از داخل همان قنداق، هزینه های مای بی بی و پوشک و دفع فاضلاب خودش را خودش بدهد!

در ضمن به کلیه زوجین محترم که در فکر افزایش جمعیت و تکثیر نسل و هستند سفارش می کنیم که قبل از هر کاری، ابتدا یک جای پارک در مقابل بیمارستان و زایشگاه پیدا کنند بعد بروند دنبال بقیه کارها و زایمان و ! شهر هرت نیست که.. اینجا تبریز است. یک شهروند اصالتا تبریزی با سه نسل زندگی در آن، از این همه بلبشو در خیابان ها و تغییر مسیرهای گاه به گاه و تغییرات ترافیکی و خیابان های یک طرفه، توش گم می شود. چه برسد به مهمان و گردشگر و !

در ضمن تا یادم نرفته، این نوزاد و پدر درمانده و راننده آمبولانس بخت برگشته را هم توجیه کنید که دوربین های ترافیکی ما با قدرت ثبت دقیق سرعت در همه خیابان های شهر جاگذاری کرده ایم اگر بخواهند بلند گریه کنند، یا بخواهند از این شهر فرار کنند خیرش را می چسبیم در حد بوندس لیگا!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آذرقلم)، تاریخ انتشار: دوشنبه 8 شهریور 1395، کد خبر:49867، www.azargalam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین