پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۷۹۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
اهم مشکلات اقتصادی کشور در سال جاری، کاهش قدرت خرید خانوار‌ها و افت تقاضای داخلی، کاهش سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و دولتی، افزایش کسری بودجه دولت، تثبیت مصنوعی قیمت‌ها و تاثیرپذیری تولیدات داخلی از قاچاق است. البته با وجود این چالش ها، نکته مشترک و قابل توجه دیدگاه سازمان‌های بین‌المللی و صاحب‌نظران داخلی، پیش بینی کاهش یافتن اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران و به ثبات رسیدن و امکان خروج از رکود اقتصادی است.
شعار سال: با یک نگاه عمیق به وضعیت اقتصاد کشور و همچنین بررسی مشکلات کنونی و مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود آید، می‌توان فهمید سیاستگذاری و برنامه ریزی برای اقتصاد کشور بیشتر از گذشته مهم و الزامی  است. برای این منظور لازم است عوامل زیادی که بر اقتصاد کشور تاثیر گذارند و همچنین پیامد‌های هر متغیر را به دقت مطالعه و بررسی کرد. در این بین نباید از فرصت‌هایی که در اقتصاد کشور وجود دارد نیز غافل شد. مولفه‌های زیادی وجود دارند که اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار میدهند، اما به نظر می‌رسد مهمترین مولفه تعیین کننده اوضاع اقتصادی کشور در حال حاضر، مولفه سیاستگذاری است. تصمیم گیری‌هایی که دولت در حوزه اقتصاد انجام میدهد می‌تواند نقش بسیار تعیین کننده‌ای در توسعه اقتصاد کشور اعمال کند. اما کارشناسان اقتصادی، برای برون رفت از مشکلات و چالش‌های اقتصادی راهکار‌هایی را پیشنهاد می‌دهند، از جمله عوامل مهمی که در وضعیت اقتصادی کشور نقش بازی می‌کنند میتوان به مواردی نظیر؛ رشد اقتصادی، تحریم‌های بین المللی، نرخ تورم، نوسانات نرخ ارز، سرمایه گذاری خارجی، نرخ بیکاری و شاغلین مرد و زن، درآمد سرانه، شاخص نابرابری اجتماعی، فقر مطلق، محیط کسب و کار، منابع مالی دولت، وضعیت بازار سرمایه و... اشاره کرد. برای بررسی بیشتر می‌توانید فایل زیر که به بررسی چالش‌ها و راهکار‌های وضعیت اقتصادی کشور می‌پردازد را مطالعه نمایید.
 
 
برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین