پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
رضا اردکانیان، وزیر نیرو در ارائه ی نتایج سفر به عراق خبر داد: خوشبختانه حدود نیمی از مطالبات برقی ایران از عراق وصول شد و نیم دیگر هم در فرآیند تدارک و پرداخت است؛ همچنین قرارداد صادرات برق از ایران به جمهوری عراق، اینبار برخلاف دفعات قبل که قراردادها یکساله بود، قرارداد دو ساله ای برای سالهای 2020 و 2021 میلادی به امضا رسید.

شعارسال: صبح روز گذشته (چهارشنبه ۱۴ خردادماه) رضا اردکانیان وزیر نیرو به بغداد سفر کرد تا با وزیر جدید برق عراق، به منظور توسعه همکاری‌های برقی بین دو کشور دیدار و گفتگو کند.


توسعه همکاری‌های تهران – بغداد در حوزه برق، سنکرون (هم فاز) کردن شبکه برق ایران و عراق و همکاری در زمینه آموزش و توسعه شبکه برق دو کشور از جمله محور‌ها و موضوع‌های گفت و گوی وزیر نیروی کشورمان با مقام‌های ارشد و وزیر برق عراق در این سفر یکروزه بود.

نتیجه این سفر و گفتگو‌های وزیر نیروی ایران با رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر دارایی و رئیس کل بانک مرکزی عراق، وصول نیمی از مطالبات برقی ایران از عراق و تمدید دو ساله قرارداد صادرات برق ایران به این کشور بود.

وزیر نیرو در این خصوص گفت: خوشبختانه حدود نیمی از مطالبات برقی ایران از عراق وصول شد و نیم دیگر هم در فرآیند تدارک و پرداخت است؛ همچنین قرارداد صادرات برق از ایران به جمهوری عراق، اینبار برخلاف دفعات قبل که قرارداد‌ها یکساله بود، قرارداد دو ساله‌ای برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی به امضا رسید.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۵۳۴۲۳: www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین