پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
سفر اردکانیان وزیر نیرو به عراق و دیدار با رئیس جمهور و وزیر انرژی این کشور دستاورد‌های بزرگی برای ایران به همراه داشته و با تمدید دو ساله صادرات برق ایران به عراق همراه بوده است.
شعارسال:با خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام تلاش‌های این کشور برای افزایش محدودیت‌ها و انزوا ایران در منطقه و عرصه جهانی آغاز شد امری که در عمل با همکاری برخی از کشور‌های اروپایی همراه بوده است.
 
ترس از تحریم و وضع جرایم سنگین مالی بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی را مجاب به ترک ایران کرد، خروج این شرکت در بخش نفت و حمل ونقل هوایی و صنعت بسیاری چشمگیری بوده است.
 
محدودیت برای خرید نفت، فولاد و فرآورده‌های نفتی ایران در همین راستا اعمال شد امری که به دلیل تک روی آمریکا و غیرقانونی بودن آن به صورت کامل اجرا نشد و ایران توانسته به فروش نفت و فرآورده‌های نفتی خود ادامه دهد، اما باید اذعان کرد که میزان فروش نسبت به دور‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
 
ارسال فرآورده‌های نفتی به ونزوئلا و دریافت طلا در مقابل آن بخشی از فرایند دور زدن تحریم‌ها بود که با وجود تهدید‌های آمریکا اجرایی شد.
 
طی ماه‌های گذشته آمریکا با هشدار‌های فراوان به دولت عراق سعی در کاهش میزان واردات گاز و برق از ایران به عراق بود و علارغم تلاش‌های گسترده در این امر ناکام مانده است.
 
سفر اردکانیان وزیر نیرو به عراق و دیدار با رئیس جمهور و وزیر انرژی این کشور دستاورد‌های بزرگی برای ایران به همراه داشته است.
 
این دیدار با وجود محدودیت‌ها فراوان منجر به امضا قراردادی دو ساله برای صادرات برق به عراق شد.

وصول ۴۰۰ میلیون دلار از مطالبات برقی ایران از عراق

در همین خصوص اردکانیان ضمن تشریح سفر به بغداد اظهار کرد: قراردادی به منظور تامین برق عراق به مدت ۲ سال میان دو کشور امضا شده که بر خلاف قرارداد‌های قبل که یک ساله بود، این قراردداد تا دو سال صادرات برق ایران به عراق را تضمین می‌کند.
 
وزیر نیرو از وصول ۴۰۰ میلیون دلار از محل صادرات برق ایران به عراق خبر داد و گفت: با پیگیری که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق داشته نیمی از مطالبات برق ایران از عراق دریافت شده است.
 
اردکانیان بیان کرد: جلسات برای توسعه شبکه برق عراق با همکاری بخش خصوصی ایران در حال انجام است و مقرر شد هفته آینده هیات‌های فنی برای کاهش تلفات شبکه توزیع برق به بغداد اعزام شود.

امیدوارم صادرات برق ایران در تابستان به عراق کاهش پیدا نکند

حنتوش وزیر برق با قدرانی از ایران برای صادرات عراق اظهار کرد: پرداخت مطالبات برق عراق به ایران در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم مطابق این توافق میزان صادرات برق در تابستان کاهش پیدا نکند.
 
به گفته وی؛ میزان صادرات برق ایران به عراق ۱۲۰۰ مگاوات است که سهم تابستان بسیار اهمیت دارد.
 
ظرفیت ایران برای تبدیل شدن به هاب انرژی در منطقه

میلاد احمدی کارشناس حوزه انرژی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به سفر وزیر نیرو به عراق اظهار کرد: ظرفیت بالای تولید برق در کشور، فرصت مناسبی برای صادرات فراهم کرده که می‌توان با مدیریت مصرف زمینه افزایش صادرات را فراهم کرد.
 
این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی ایران پتانسیل تبدیل شدن به هاب انرژی در منطقه را دارد.
 
وی افزود: تفاوت افق ایران و همسایگان شمالی بهترین فرصت برای صادرات برق در فصل پاییز و زمستان است.
 
احمدی بیان کرد: در فصل گرما با توجه به نیاز کشور به انرژی شرایط برای صادرات سخت است، اما مدیریت مصرف می‌تواند زمینه افزایش صادرات را فراهم کند.
 
این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: در صورت سنکرون کردن شبکه برق کشور با همسایگان می‌توان ارز آوری مناسبی از صنعت برق بدست آورد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری میزان   ،تاریخ انتشار:  15 خرداد 1399،کدخبر :626267 www.mizanonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین