پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
بازتاب مکرر سخنان و فیلم های امام در شبکه های اجتماعی این روزها نشانگر نفوذ راه و خط امام در بین جوانان این مرز و بوم است.
شعار سال: از ابتدای خردادماه در «جماران» چندین فیلم و صوت منتشر نشده یا کمتر منتشر نشده از امام خمینی را منتشر کردیم. این اقدام در ادامه‌ی روندی است که چندسالی است ادامه دارد.
اما بازخوردی که از مخاطبان خاص و عام در این خصوص گرفته ایم، جالب توجه است؛ حتی کسانی که دوران انقلاب را به چشم دیده اند و حتی اشخاصی که به واسطه مسئولیت‌های سیاسی و فعالیت‌های انقلابی در دل وقایع بوده اند عمده‌ی این سخنان را نشنیده اند و برایشان جالب و بعضاً هیجان انگیز است!
در مسیر بازخوانی امام تلاش شد که سخنان انتخابی مربوط به ابعاد مختلف شخصیت ایشان و مخاطبانی از اقشار گوناگون جامعه باشد تا مبادا نگاه گزینشی و غیر واقعی از شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی نشان داده شود.
اما آنچه به گمان من مهم است، جایگاهی است که این بسته‌ی نشر یافته از سخنان امام، در کنار سایر اسناد و فیلم‌هایی پیدا می‌کند که در طی دهه‌ها توسط صدا و سیما و رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور نشر یافته است.
واقعیت این است که آنچه جماران در این ایام و سال‌ها منتشر کرده است آن وجوه از شخصیت امام خمینی بوده است که هیچ کدام از دو گروه یاد شده «نیازی به دیدن، شنیدن و بازخوانی آن ندیده اند» و همین خلأ باعث شده تا روایت‌های غالب و کلیشه‌های کهنه در برداشت از شخصیت یکی از بزرگترین رهبران جهان در قرن بیستم «تَرک بخورد» که به تنهایی، نتیجه‌ای بسیار مسرت بخش است.
بازتاب مکرر در مکرر اسناد صوتی و تصویری یاد شده در شبکه‌های اجتماعی که بعضاً با ذوق و خلاقیت‌های زیبایی همراه است، گواه یک نیاز مهم در جامعه و نسل‌های جدید، و صد البته نشانگر نفوذ کلام امام تا چند دهه پس از رحلت است.
یقینا در تداوم این مسیر نیازمند نظرات، پیشنهادات و نکات عموم مردم، خصوصا علما، بزرگان و صاحبنظران هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جماران، کد خبر: ۱۴۴۶۹۵۳، تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین