پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
شهلا صادقی ضمیر خواننده پاپ و بازیگر ایرانی، معروف به مرجان درگذشت.
شعارسال: این بازیگر که با نام هنری "مرجان" در شمار زیادی از فیلم‌های پیش از انقلاب بازی کرده بود امروز و هنگام یک عمل جراحی در اثر ایست قلبی در خارج از کشور درگذشت. او هنگام مرگ ۷۲ سال داشت. وی همسر فریدون ژورک از فیلمسازان سینمای قبل از انقلاب بود. مرجان در طول فعالیت سینمایی خود در کنار بازیگران معروف و سرشناسی همچون محمدعلی فردین، ناصر ملک‌مطیعی، رضا بیک ایمانوردی، سعید راد، رضا فاضلی و ایرج قادری به ایفای نقش پرداخت.

بیوگرافی مرجان
«شهلا صافی ضمیر» در سال ۱۳۲۷ متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات متوسطه با مهدی علی‌محمدی (گوینده رادیو و دوبلور) ازدواج کرد. وی در سن ۲۱ سالگی برای نخستین بار در فیلم «دنیای پر امید» به کارگردانی احمد شیرازی بر پرده سینما ظاهر شد. او پس از جدایی از همسر خود با «فریدون ژورک» ازدواج کرد. در آن زمان، چون شهلا ریاحی با نام شهلا معروف شده بود، نام هنری «مرجان» را برای خود برگزید. مرجان از هنرمندانی است که در آغاز بازیگر سینما بوده و در فیلم‌های بسیاری بازی کرده‌است. او در طول فعالیت سینمایی خود با بازیگران معروف و سرشناسی، چون محمد علی فردین، ناصر ملک مطیعی، رضا بیک ایمانوردی، سعید راد، رضا فاضلی و ایرج قادری به ایفای نقش پرداخته است. در آن زمان خواننده‌هایی، چون عهدیه در فیلم‌ها با وی ترانه می‌خواندند. مرجان متوجه صدای خوب خود می‌شود و با خواندن ترانه «کویر دل» که پیش‌تر خواننده ترکیه‌ای آژدا پکان آن را به زبان فرانسه و به نام viens dans ma vie اجرا کرده بود، بسیار معروف شد. با شرکت در شو‌های تلویزیونی محبوبیت او بیش‌تر شد و پس از خواننده شدن سینما را رها کرد و در فیلمی بازی نکرد. پس از انقلاب در سال ۱۳۶۱ به علت هواداری از مجاهدین خلق دو ماه پس از دستگیری همسرش بازداشت شد. او تا سال ۱۳۶۹ در زندان اوین بود. مرجان چند سال پس از آزادی در سال ۲۰۰۶ میلادی از ایران خارج شد و در خارج از ایران با سازمان مجاهدین خلق (منافقین) همکاری کرد. او سرانجام پس از پشت سر گذاشتن یک دوره بیماری، ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۹ درگذشت.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بهارنیوز، تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۱۷۶۹۵: www.baharnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین