پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
با آغاز فصل گرما و مساعد شدن وضع جوی بار دیگر پای موتور سواران عمدتاً جوان به اماکن عمومی باز می شود و ویراژ های رعب انگیز به همراه صدای گوش کر کن اگزوزها آسایش مردم را نشانه می گیرد.

با فرا رسیدن بهار و مساعد شدن شرایط جوی در اشنویه، وسیله نقلیه ای کوچک و ارزان، با دو لاستیک نحیفش از راه می رسد و با استقبال نوجوانان و جوانان بال و پر پیدا می کند.

این وسیله نقلیه که در شهرهای عمدتاً بزرگ وسیله کاملاً مناسبی برای رهایی از ترافیک و انجام آسان امورات روزمره است، در شهرهای کوچک به دردسری بزرگ تبدیل می شود که آسایش و امنیت مردم را به مخاطره می اندازد.

ویراژ مداوم در اماکن عمومی مانند پارکها، تفریحگاهها و حتی پیاده روها، دستکاری در اگزوز برای افزایش صدای نابهنجار یکی از مهمترین مشخصه موتور سیکلت هایی است که امروزه در شهر اشنویه دیده می شوند.

این اقدامات هنجار شکنانه، علاوه بر اینکه باعث ایجاد مزاحمت می شوند، آسایش مردم را مختل کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم می شوند.

یوسف.م شهروند اشنویه ای روز گذشته با ارسال تصاویری از تک چرخ زدن موتور سواران در پارک جنگلی قلاتوک، نوشته است:

" روز جمعه که می رسد تعداد زیادی از مردم به دلیل مناظر زیبای طبیعی راهی پارک جنگلی قلاتوک و جاده روستای گلاز می شوند، اما دوشادوش مردم موتور سواران نیز عازم این منطقه می شوند و علاوه بر ایجاد صدای نابهجار اگزوز موتور، بین مردمی که برای تفریح نشسته اند، ویراژ داده و آسایش مردم را سلب می کنند"

شهروند دیگر می نویسد:

" چندین سال است که معضل موتورسواران بی محابا، آسایش مردم اشنویه را برهم زده است، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم در کنار ویراژ شبانه روزی در اماکن عمومی برای هیچ کسی قابل قبول نیست، لازم است نیروهای انتظامی سریعاً برای تامین آسایش مردم در اماکن عمومی وارد عمل شوند."

علاوه بر این اقدامات هنجار شکنانه، هرساله به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، پدران و مادران زیادی به سوگ فرزندان جوان خود می نشینند.

نداشتن گواهینامه و بیمه نامه در کنار رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کنار مرگ راکب موتور، بارها باعث آسیب های جبران ناپذیر به عابرین پیاده نیز شده که لازم است اقدامات و تدابیر مناسبی برای این معضل ریشه دار پیدا شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شنوباس، تاریخ انتشار 4 اردیبهشت 95 ، کد مطلب: 254004:www.shnobas.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
متاسفانه در ساعات اداری صبح ساعت ده تا دوازده موتورهایی افراد پیر و ضعیف و بدبختی که سرووضع بسیار ساده دارند وگرفتارند را به بهآنه مدارک وکلا ایمنی میگیرند ولی آخر شب ومکانهای مخصوص با جوانانی که حرکات خطرناک میکنند و سلب آرامش مردم هستند کاری ندارند.م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین