پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد گفت: سلاطین مختلف در بازار فولاد وجود دارند که از رانت‌ها مختلف استفاده می‌کنند که اگر دست آن‌ها کوتاه شود قیمت آهن و فولاد کاهشش پیدا می‌کند.

شعار سال: حمیدرضا رستگارپور رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج، در رابطه با به هم ریختگی بازار فولاد و آهن و افزایش غیر منتظره این محصول اظهار داشت: ما در حال حاضر جزو ۱۰ کشور اصلی تولید کننده فولاد هم از لحاظ کیفی و هم کمی هستیم و سالانه چیزی حدود ۲۷ میلیون تن محصول تولید می‌کنیم که قرار شده تا پایان سال این رقم به ۳۰ میلیون تن در سال برسد در حالی که مصرف داخلی ما حدود ۱۷ میلیون تن در سال است.

رستگارپور یکی از مشکلات در حوزه فولاد را نظام توزیعی آن دانست و گفت: طبق قانون، اتحادیه ما مسوول توزیع این محصول است، اما دخالت‌هایی را در این حوزه مشاهده می‌کنیم که باعث رانت و مفسده شده است و دلیلی که افرادی که می‌تواند در این بازار بیایند و از یک رانت برخوردار بشوند و سودی را کسب کنند به خاطر دخالت‌هایی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط دولت و اشخاص صورت می‌گیرد.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: هر کسی بخواهد در حوزه توزیع محصولات فولادی ورود پیدا کند طبق قانون باید از اتحادیه مجوز دریافت کند؛ در حالی که مشاهده می‌کنیم افراد بدون هیچ گونه ردی در این بازار با رانت ورود پیدا می‌کنند.

این فعال صنفی خاطر نشان کرد: هزاران میلیارد تومان در بحث فولاد، پول جابه‌جا می‌شود و افرادی تحت عناوین مختلف بدون اینکه ردی از آن‌ها وجود داشته باشد در این بازار دخالت می‌کنند و یکی از عوامل مهم گران شدن محصولات فولادی با وجود تولید بیش از نیاز بازار داخل، این افراد هستند. زمانی هم که به مراکز مربوط اعلام می‌کنیم که این اشخاص را به ما معرفی کنند با ما همکاری نمی‌کنند.

رستگارپور عملکرد بورس در رابطه با فولاد را مورد نقد قرار داد و گفت: کشف قیمت این محصولات در بورس بدون نماینده اتحادیه به عنوان چرخه مهم این صنعت صورت می‌گیرد و متاسفانه به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فولاد عدم حضور نماینده اتحادیه در بورس را ناشی از وجود یک رانت در پشت پرده خواند و افزود: اینکه صاحب نظر حوزه فولاد یعنی اتحادیه ما را از کشف قیمت محصولات فولادی در بورس کنار گذاشتند نشان دهنده این است که نمی‌خواهند ما از عملکرد پشت پرده آن‌ها با خبر شویم.

رستگارپور گریزی هم به محاکمه سلطان فولاد زد و گفت: ما در بازار فولاد سلاطین مختلف داریم که درجه آن‌ها باهم متفاوت است که اگر این افراد شناسایی بشوند و دست آن‌ها از این بازار کوتاه شود قیمت این محصول کاهش می‌یابد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری می متالز ، تاریخ انتشار 20 خرداد    99، کد خبر:    110146، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین