پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۸۱۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
درخواست از شهرداری‌ها برای تسهیل تراکم فروشی و...
شعار سال: ستاد اقتصادی دولت، در جلسه دیروز خود که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، مصوباتی در خصوص سامان دهی عرضه و تقاضای مسکن داشت. بر این اساس، زمین‌های دستگاه‌های اجرایی و نیز کشاورزی حریم شهرها، برای عرضه مسکن در اختیار وزارت راه قرار خواهد گرفت. هرچند در طرح ملی مسکن قرار بود که زمین‌های دستگاه‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد که در عمل این اتفاق با مقاومت دستگاه‌ها مواجه شده است. همچنین در محدوده شهر‌ها صدور پروانه ساختمانی و نیز تراکم فروشی تسهیل خواهد شد. به گزارش مهر، رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت، رئوس رویکرد‌های مقابله با گرانی مسکن و سامان دهی بازار آن را به شرح زیر برشمرد:
تامین تقاضا با ایجاد چشم انداز مثبت در رونق و عرضه مسکن کوچک و متوسط و قابل دسترسی برای اقشار کم برخوردار.
تسریع در اجرای طرح‌های گسترده مسکن ملی با انتقال تسهیلات به متقاضیان
کنترل و مدیریت نقدینگی مخرب در بازار مسکن؛ سامان دهی تقاضا‌های سرمایه گذاری مسکن در چارچوب بورس
کنترل و مدیریت هزینه ساخت مسکن
ستاد اقتصادی دولت همچنین دستورات زیر را به دستگاه‌های اجرایی صادر کرد.
به کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های وابسته به دولت: اراضی دولتی واقع شده در محدوده و حریم شهرهابرای بهره برداری در طرح اقدام ملی مسکن و ساخت و ساز، به وزارت راه و شهرسازی واگذار شود.
به بانک مرکزی: به منظور تقویت عرضه و در راستای اجرای اقدام ملی مسکن، سهم تسهیلات بخش ساخت مسکن افزایش یابد.
به وزارت جهاد کشاورزی: اراضی واقع شده در محدوده و حریم شهر‌ها هر چه زودتر به وزارت راه و شهرسازی واگذار شود.
به وزارت راه و شهرسازی: در اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری و به منظور شهرک سازی و مجتمع‌های مسکونی بر اساس ضوابط و مقررات شهرک سازی و با رعایت اصل حفظ باغ‌ها و اراضی کشاورزی اقدام شود.
به وزارت راه و شهرسازی: از کسانی که دارای خانه‌های خالی، زمین خالی و پروژه‌های نیمه فعال ساخت و ساز هستند دعوت شود تا هر چه سریع‌تر واحد‌ها را به بازار عرضه کنند، در مقابل وزارت راه و شهرسازی اراضی مرغوب اطراف شهر را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا ساخت و ساز تداوم یابد.
به وزارت صمت: ورود این وزارتخانه به موضوع کنترل قیمت نهاده‌ها و مصالح ساختمانی.
به وزارت کشور: شهرداری‌ها صدور پروانه ساخت را تسهیل و تسریع کنند.
وزیر راه نیز در پایان جلسه ستاد اقتصادی دولت، سایر مصوبات این جلسه و تصمیمات اخذ شده برای کاهش التهاب بازار مسکن و تشویق به ساخت و ساز را اعلام کرد. بر این اساس:
بخشی از مستاجران که نیازمند حمایت هستند، تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند.
سخت گیری‌ها در خصوص تراکم فروشی برداشته می‌شود و اجازه داده خواهد شد تا تراکم ساختمانی بالاتری در مناطقی که زیرساخت مناسب دارند، واگذار شود.
عرضه زمین ارزان قیمت به سازندگان افزایش می‌یابد. به گفته اسلامی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شده‌اند که همگی این ۸۰۰ هزار نفر تابستان امسال اراضی را دریافت خواهند کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از موسسه فرهنگی هنری خراسان، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1399 ، شماره خبر: 20401  ، www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین