پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۸۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
بیانات ارایه شده توسط مهندس اسلامی درخصوص نوسانات بازار مسکن و متاثر شدگی این بازار از نوسانات بازار‌های موازی طلا و ارز، نشانگانی بر کم اطلاعی وزیر در خصوص بازار‌های موازی و شیوه اثرگذاری‌های آن‌ها بر یکدیگر است. توصیه کاربردی ما به مقام عالی وزارت، تعمق ریشه ای‌تر در تحلیل هاست. برای آگاهی بیشتر خوانندگان، عین فرمایشات وزیر، با ذکر منبع، ارایه شده است.

شعار سال: محمد اسلامی روز یازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در الیگودرز یک سری پروژه نیاز مبرم مردم است که سال‌هاست طول کشیده و به نتیجه نرسیده است، افزود: امروز در تصمیمی که با دکتر خادمی استاندار لرستان اتخاذ شده برای تکمیل ۹ کیلومتر ابتدای جاده الیگودرز داران و تقاطع غیرهمسطح شول‌آباد پیمانکار را مجبور به اتمام پروژه خواهیم کرد تا گره بزرگ مردم این شهرستان باز شود.

وی با اشاره به اینکه کمتر از پنج کیلومتر از پروژه محور شول‌آباد- خان‌آباد باقیمانده که باید تعریض شود، اظهار کرد: این پروژه با مشارکت استان انجام خواهد شد و جزو برنامه‌هایی است که باید تا قبل از فصل سرما به انجام برسد.

اسلامی با اشاره به گسترگی، وسعت و پراکندگی حجم زیادی از راه‌های روستایی شهرستان الیگودرز، بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتبار و علیرغم اینکه اعتبارات راه‌های روستایی استانی بوده و جزو اعتبارات ملی نیست با همکاری سازمان راهداری تا قبل از فصل سرما ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی الیگودرز آسفالت و ۶۰ کیلومتر کار بهسازی و شن‌ریزی انجام خواهد شد تا شرایط مردم تسهیل شود.

وی از احداث راهدارخانه‌های جدید در این شهرستان خبر داد و افزود: سازمان‌های خدمات رسان برق و اتصالات تأسیساتی انجام و در زمستان تجهیز و ماشین‌آلات کافی برای بازگشایی راه‌ها داشته باشند.
اسلامی افزود: یک برنامه مشخصی برای راه‌های شهرستان الیگودرز که دچار عقب‌ماندگی تاریخی است لحاظ کردیم که ظرف برنامه‌ای سه ساله ساماندهی آن‌ها صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد راه‌آهن در شهرستان الیگودرز گفت: پیشرفت زیرساختی این راه‌آهن بیش از ۶۰ درصد است، اما معارض ملکی دارد و نیازمند تامین اعتبار است تا مسیر ریلی شرقی - غربی با اتصال به اصفهان ایجاد شود این مهم را با استاندار گفتگو کردیم که سرفصل مالی غیر از اعتبارات دولتی برای آن تعریف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در خصوص نوسانات بازار مسکن گفت: نوسانات بازار مسکن متأثر از نوسانات بازار‌های موازی طلا و ارز است.

اسلامی بیان کرد: وقتی منابعی برای تامین سرمایه وارد بازار می‌شود التهاب‌آور است.

وی با اشاره به اینکه برای حل معضل مسکن مردم طرح اقدام ملی مسکن را در کشور آغاز کردیم تا افراد صاحب‌خانه شوندو تاکنون افراد فاقد مسکن شناسایی شدند و این پروژه در برخی استان‌های کشور پیشرفت مناسبی دارد، عنوان کرد: تاکنون یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای اقدام ملی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و در مرحله پالایش هستند.

اسلامی افزود: معدل سن کسانی که متقاضی مسکن اقدام ملی بودن ۳۴ سال و خانه اولی‌ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با طرحی که پی‌ریزی شده برای اقدام ملی زمین تامین و پروژه‌ها تعریف شده و فعال هستند و با این اوصاف مشکل مسکن مردم مرتفع و جریان پایدار تولید و عرضه مسکن در کشور ایجاد می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نرخ اجاره‌بهای مسکن گفت: با توجه به شرایط کرونا و خطر شیوع و گسترش آن، با مصوبه ستاد ملی کرونا در مرحله اول برای جلوگیری از اسباب‌کشی منازل مصوب شد دو ماه قرارداد‌ها تمدید شود و در مرحله دوم حداکثر سقف افزایش نرخ اجاره را اعلام کردیم تا مردم در آرامش به سر ببرند.

اسلامی تصریح کرد: همچنین مصوب شد حداکثر افزایش اجاره‌بها در تهران ۲۵ درصد، در کلان‌شهر‌ها که هفت کلان‌شهر هستند ۲۰ درصد و در دیگر شهر‌ها ۱۵ درصد باشد و باید بر اساس این مصوبه طرفین نیز تبعیت کنند و محاکم چنانچه مستأجری به تعهدات خود عمل نکرده پس از دو ماه موظف است منزل خود را تخلیه کند.

اسلامی در ادامه با اشاره به طرح پیش‌فروش متری مسکن در بورس عنوان کرد: عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است و ساده و قابل انجام نیست.

این وزیر دولت عنوان کرد: بر این اساس صندوق سرمایه‌ای زمین و مسکن تشکیل شده و با بورس هم مذاکراتی انجام تا مردمی که نیازمند خانه نبوده، اما علاقه‌مند هستند در صنعت زمین و مسکن سرمایه‌گذاری کنند بتوانند منابع خود را به سهم و سهام تبدیل کنند و امید می‌رود این طرح به‌زودی به نتیجه برسد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگذاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 14 تیر ۱۳۹۹، کدخبر:99041108868 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
خدا لعنت کند آنهایی که چهل ساله با همین مسخره بازی ها دارند به مردم گشنگی می دهند
ناشناس
United States
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
مشکل اینجاست که تخصصی مسئولان با سواد و آگاهی اونها هماهنگی نداره.اطلاعات اقتصادی مسئولان ما نور علی نور هست واقعا یک وزیر با این اطلاعات چگونه می تواند صنعت را اداره کند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین