پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۸۶۴۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: قیمت ارز از ابتدای روی کار آمدن دولت آقای روحانی کمتر از 4 هزار تومان بوده و تاکنون جهش بیش از 5 برابری داشته است که رکورددار جهش در تمام دولت‌های پس از انقلاب است.
شعار سال: حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور درباره مسائل اقتصادی اظهار داشت: ظرف ۶ ماه گذشته قیمت دلار در بازار آزاد از حدود ۱۴ هزار تومان به بیش از ۲۰ هزار تومان در تیر ماه رسیده است.

وی افزود: قیمت ارز از ابتدای روی کار آمدن دولت آقای روحانی کمتر از ۴ هزار تومان بوده و تاکنون جهش بیش از ۵ برابری داشته است که رکورددار جهش ارز در تمام دولت‌های پس از انقلاب است. چنین جهشی در نرخ ارز موجب کاهش ارزش ریال، کاهش قدرت خرید شهروندان، ناامنی اقتصادی، جهش تورم و گرانی کالا و خدمات شده است. شهروندان احساس می‌کنند که سرمایه‌های ریالی‌شان روز به روز در حال کاهش است و حق هم دارند.

وی تصریح کرد: ظاهرا دولت قصد دارد با گرانی نرخ ارز و رها کردن فنر تورم به جبران کسری بودجه سال ۹۹ آن هم از جیب مردم طبقه متوسط و حقوق بگیران ثابت بپردازد و در عین حال برخی اغراض سیاسی را هم دنبال می‌کند که به هیچ وجه چنین رویه‌ای قابل قبول نیست. طی ۷ سال گذشته همین سیاست دنبال شده است و اکنون مردم بیش از نیمی از قدرت خریدشان را در نتیجه عملکرد ارزی دولت آقای روحانی از دست داده‌اند و باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: نرخ مسکن طی ۷ سال گذشته بیش از ۶ برابر و طی همین یکسال گذشته و طبق آمار رسمی دولت بیش از ۱۲۰ درصد گران شده است؛ وضعیت قیمت و کیفیت  خودرو هم که نیازی به توضیح ندارد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: چرا و چگونه است که دولت طرح مسکن مهر دولت گذشته را تعطیل و خود هم هیچ طرح جدیدی را شروع نکرده است؟ چرا مسکن در ۷ سال گذشته تعطیل بوده و اکنون کار به جایی رسیده که مردم از تامین یک واحد مسکن استیجاری مناسب و حتی کوچک ناتوان مانده‌اند؟

موسوی لارگانی بیان کرد: پاسخ آقای رئیس جمهور به چنین فاجعه‌ای چیست؟ درباره خودرو هم که روز به روز شاهد افت کیفیت و افزایش قیمت هستیم. چرا دولت در این زمینه هیچ اقدام موثری انجام نداده و مافیای خودرو در دل نهاد‌های دولتی شکل گرفته و مشغول گرفتن پول از مردم هستند؟

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در همین راستا به موضوع برجام نیز اشاره کرد و گفت: آقای روحانی روز امضای برجام اعلام کرد که مسئولیت کامل برجام را شخصا بر عهده می‌گیرد و پاسخگو خواهد بود. اکنون روز پاسخ است.

وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: اعلام کردید تمام تحریم‌ها روز عملیاتی شدن برجام لغو شده و دیگر بازگشتنی هم نیست. گفتید هم باید چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد و هم چرخ اقتصاد. متاسفانه هر دو چرخ از کار افتاده است. تحریم‌ها برگشته است.

موسوی لارگانی بر همین اساس اضافه کرد: آقای روحانی! آمریکا بدون پرداختن هزینه از برجام خارج شده است و دولت جنابعالی هیچ ابزاری از قبل در برجام پیشبینی نکرده است. در این موضوع به هشدار کارشناسان هم توجه لازم را نکردید تا مانع خروج بدون هزینهی آمریکا شوید. اروپا هم جز شعار در حمایت از برجام کاری نکرده است؛ حتی طرح مالی اینستکس را هم فعال نکرده و نماینده شان در جلسه شورای امنیت از ایران می‌خواهد تمام و کمال به تعهدات خود ذیل برجام اقدام کند؛ آیا این بود برجام شما؟

طراح طرح سوال از رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: کرونا باعث شده است تا بسیاری از واحد‌های تولیدی و خدماتی دچار تعطیلی یا رکود شدید شوند. در چنین شرایطی وظیفه دولت است که به کمک بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و ... بشتابد و با اعطای کمک‌های متنوع مالی مانع از ورشکستگی بخش تولید، خدمات، صنعت و کشاورزی شود. اما در این زمینه دولت کارنامه قابل قبولی ندارد و صدای اعتراض همه بخش‌ها بلند است. بسیاری از واحد‌های تولیدی تعطیل و بخش خدمات در حال ورشکستگی است. بفرمایید در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ لطفا شفاف با ذکر عدد و رقم و به دور از شعار به تشریح عملکردتان بپردازید چرا که با شعار و طفره رفتن از پاسخ مشکلی حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از دو سال از اعلام نرخ دلار دولتی به قیمت ۴۲۰۰ تومان گذشته است. هدف دولت از اعلام چنین نرخی جلوگیری از تورم کالا و خدمات مخصوصا مایحتاج عمومی از قبیل قیمت گوشت، مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن و ... بود.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: دو سال پس از چنین سیاستی شاهد مسابقه قیمتی در همه کالا‌ها و خدمات هستیم چه آن‌هایی که دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفتند و چه آن‌هایی که دلار دولتی نگرفتند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور بگوید نتیجه سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی چه بوده است؟ چه میزان دلار ۴۲۰۰ تومانی طی بیش از دو سال گذشته از خزانه دولت و در واقع از جیب ملت به چه کسانی پرداخت کرده‌اید؟ چرا دولت در این راه شفافیت لازم را به خرج نمی‌دهد؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۳۹۹۰۴۱۷۰۰۰۲۳۳، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Japan
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
مجلس الان هم رکورد دار حماقت
ناشناس
Netherlands
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
این همه پایین اومدن ارزش ریال تو این مدت کم! دوران ریاست جمهوری روحانی رکورد دار این مساله است.
ناشناس
Netherlands
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
این همه پایین اومدن ارزش ریال تو این مدت کم! دوران ریاست جمهوری روحانی رکورد دار این مساله است.
ناشناس
Netherlands
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
این همه پایین اومدن ارزش ریال تو این مدت کم! دوران ریاست جمهوری روحانی رکورد دار این مساله است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین