پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۵۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کوچ سرمایه تولیدکنندگان به بازار طلا و ارز به موضوعی جدی تبدیل شده است. این در حالی است که رئیس اتاق اصناف تهران منکر جا‌به‌جایی سرمایه تولیدکنندگان به بازار طلا، ارز و بورس است.
شعار سال: در ۱۰۰ روز نخست امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم به عنوان سرمایه‌های جدید به بازار سهام وارد شده است. همچنین بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد تومان نیز در بازار مسکن و و ارز رد و بدل شده است. در عین حال دنیای اقتصاد در گزارشی دیگر به نقل از رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان نوشته است: «وقتی بازار‌های دیگر مثل سکه و ارز رونق دارند فروشنده پوشاک چک دریافتی را دیگر در همان بازار پوشاک سرمایه‌گذاری نمی‌کند بلکه سکه و دلار می‌خرد، چون می‌داند اگر این پول را در بازار پوشاک نگه دارد نه سود می‌کند و نه تقاضای کافی برای آن هست.»

آیا جدا تولیدکنندگان دیگر رمقی برای تولید کالاهایشان ندارند؟ چقدر از سرمایه تولیدکنندگان و فعالان بازار در بازار‌های سکه و دلار ذخیره شده است؟ هر چند که رئیس اتاق اصناف تهران منکر جابه‌جایی سرمایه‌های تولیدکنندگان و صنوف در بازار طلا، دلار و بورس شد، اما رئیس اتاق اصناف اراک معتقد است که این اتفاق میان بازاری‌ها رخ می‌دهد.

دلسردی تولیدکنندگان از فضای کسب و کار
رئیس اتاق اصناف اراک در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی تولیدکنندگان و صنوف به جای افزایش تولید در بازار طلا و دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، جا‌به‌جایی سرمایه بازاری‌ها چقدر جدی است؟ گفت: کوچ سرمایه‌های بازاری‌ها از تولید به سمت بازار‌های موازی همچون طلا، دلار و بورس موضوعی جدی است.

جمشید زند به علت کوچ سرمایه‌های تولیدکنندگان به سمت بازار طلا و ارز اشاره کرد و افزود: عدم سوددهی کافی در بخش تولید، عدم قیمت‌گذاری واقعی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و عدم امنیت کافی در محیط کسب و کار باعث شده که تولید و بخش توزیع دیگر سوددهی کافی نداشته باشند. کما اینکه تعداد تاسیس واحد‌های خرده‌فروشی در بازار بیشتر از سال‌های گذشته شده است، بنابراین فروش و تولید کالا به دلیل ورود افراد مختلف توجیه اقتصادی ندارد.

او اظهار کرد: متاسفانه اخذ تصمیمات هیجانی و لحظه‌ای از سوی دولتمردان تولیدکنندگان را برای فعالیت بیشتر دل‌سرد کرده است. هر لحظه شاهد وضع قوانین و محدودیت‌های جدید در حوزه تجاری کشور هستیم و همین عامل باعث می‌شود که وضعیت تولیدکنندگان برای ادامه فعالیت سخت‌تر شود. همچنین شهرداری با شهرفروشی و احداث مراکز تجاری مختلف موقعیت کاری را برای اصناف به خطر انداخته است. این اقدامات منجر به آن شده تاسیس واحد‌های صنفی نسبت به گذشته بیشتر شود؛ بنابراین تاسیس واحد‌های صنفی جدید در سطح شهر دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

زند گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین و قیمت دلار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت کالا‌ها را براساس مصوبه سال ۷۸ در نظر می‌گیرد. یعنی هزینه جاری برای تولیدکنندگان بیش از پیش افزایش یافته، اما این سازمان با توجه به شرایط روز اجازه تغییر در افزایش قیمت کالا‌های صنعتی را نمی‌دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 13 تیر 1399، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
تا وقتی اوضاع اقتصادی نابسامان هست و وضعیت مسکن و طلا و خودرو اینقدر بیخود و بی جهت داره پیش میره،قطعا مردم هم نمی دونن سرمایه هاشونو دقیقا کجا سرمایه گذاری کنند.هر جا گرونتر بشه همونجا سرمایه گذاری می کنند چون پول در حال بی ارزش شدن هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین