پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۸۱۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
مهدی رئیس زاده بیان کرد: بخش زیادی از مشکل بازار ارز ناشی از اعمال سیاست‌ها، صدور بخش‌نامه‌ها یا رویه‌های جاری‌ای است که بانک مرکزی بعضا ناهماهنگ با بخش‌های اجرایی در ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی، اتخاذ می‌کند.

شعار سال: محمدمهدی رئیس‌زاده، مشاور پولی و بانکی اتاق رئیس بازرگانی ایران اظهار داشت: بخشی زیادی از مشکل بازار ارز به سیاست‌های کلی برمی‌گردد و بخش دیگر ناشی از مسائل سیاسی و مواردی است که این روزها مرتب اتفاق می‌افتند، گاهی اوقات هم بعد روانی بازار، مسائل و اخبار اثرگذاری بیشتری از شاخص‌های اقتصادی دارند. بخشی دیگر ناشی از اعمال سیاست‌ها، صدور بخش‌نامه‌ها یا رویه‌های جاری است که بانک مرکزی بعضا ناهماهنگ با بخش‌های اجرایی در ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی، اتخاذ می‌کند.

وی بیان کرد: به ‌عنوان مثال، روز سه‌شنبه شورای گفت‌وگو جلسه داشت و نمایندگان بانک مرکزی هم در این جلسه حضور داشتند و وزیر اقتصاد که رئیس جلسه است درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات تصمیماتی را اتخاذ می‌کند، ۹ بند پیشنهاد اتاق است، اما ۷ بند در رسانه‌ها اعلام می‌شود که با این موضوع موافقت شد ولی امروز می‌بینیم که بانک مرکزی اعلام می‌کند که مهلت همان پایان تیر است و به‌هیچ‌وجه هم تغییری در این مهلت ایجاد نخواهد شد.

رئیس‌زاده افزود: این یعنی ناهماهنگی بین سیاست‌گذار پولی و سیاست‌گذار مالی، یعنی دولت، وزارت اقتصاد و وزارت صمت یکسری مواردی را اعلام می‌کنند که بانک مرکزی قبول ندارد. این ناهماهنگی‌ها لطمه می‌زند. این مثالی بود که بگویم چرا این اتفاق می‌افتد و چرا بانک مرکزی به‌رغم اینکه می‌گوید بازار را تحت کنترل دارد، اما تحت کنترل نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی، کد خبر: 2131772، تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین