پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۷۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
بانک مرکزی "دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال ۹۹" را با هدف هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی به منظور تحقق شعار "جهش تولید"، به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.
شعار سال:بانک مرکزی "دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال ۹۹" را با هدف هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی به منظور تحقق شعار "جهش تولید"، هدایت نقدینگی جامعه به سمت بخش‌های مولد، تأمین مالی تولیدکنندگان داخلی و تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.
 
به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه ثبت‌ نام واحدهای تولیدی، آمار عملکرد اجرای این طرح در سال‌ ۹۸، حاکی از تأمین مالی تعداد ۳۷ هزار و ۴۶۲ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط با تخصیص مبلغی معادل ۵۴۴ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال توسط شبکه بانکی است.
 
پیرو ابلاغ دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در چهار سال گذشته و اتخاذ رویکرد مساعدت مقرراتی، زمینه مناسب‌تری به‌ ‌منظور تأمین مالی واحدهای یاد شده فراهم شده و عملکرد مزبور نشان از همراهی با سیاست‌های دولت به منظور حمایت هرچه بیشتر از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دارد تا به این ترتیب امکان هدایت بهینه و درست منابع مالی موجود برای بهبود وضعیت اشتغال و رشد اقتصادی در کشور فراهم شود.
 
بر اساس این دستورالعمل، بانک‌های عامل ملزم شده‌اند با توجه به حساسیت شرایط اقتصادی، بیشتر از گذشته و با احساس مسوولیت افزون‌تر، به موضوع تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط توجه جدی داشته باشند و با وجود محدودیت منابع و مشکلات و تنگناهای اعتباری موجود، نسبت به اولویت بندی تسهیلات به گونه‌ای اقدام کنند که امکان دستیابی به اهداف تعیین شده در سال جهش تولید میسر شود.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایرنا  ،تاریخ انتشار:  22 تیر 1399،کدخبر:   83852858 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
0
تولید داخلی نیازمند حمایت از تولید کننده است و حمایت از تولید کننده نیاز به اقتصاد قوی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین