پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
مقام‌های هندی می‌گویند حداقل ۲۰ سرباز این کشور در درگیری با نیرو‌های چینی در لداخ در منطقه مورد مناقشه کشمیر کشته شده اند.
شعارسال: مقام‌های هند روز اعلام کردند تلفات نیرو‌های نظامی این کشور در درگیری مرزی با چین در منطقه هیمالیا به ۲۰ کشته افزایش یافته است. به گزارش آسوشیتدپرس، این درگیری مرزی که روز دوشنبه در منطقه لاداخ روی داد، نخستین درگیری مرگبار بین نیرو‌های هندی و چینی در مناطق مرزی از سال ۱۹۷۵ تاکنون است.

این گزارش به نقل کارشناسان می‌گوید، با توجه رویداد‌های اخیر کاهش تنش بین هند و چین مشکل خواهد بود. ارتش هند ابتدا اعلام کرده بود که سه سرباز در این درگیری کشته شدند. اما ارتش هند بعدا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد تلفات به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

این بیانیه اضافه کرده است که ۱۷ نفر نیز در این درگیری که در ارتفاعات مرزی روی داد، زخمی شدند. ارتش هند می‌گوید، اکنون درگیری در این منطقه متوقف شده است.

ارتش هند ابتدا گفت که سه نفر از سربازانش کشته شده اند، و افزود که هر دو طرف متحمل تلفاتی شده اند. اما مقام‌ها بعدا در روز سه شنبه گفتند که شماری از سربازانی که حال وخیمی داشتند در اثر این جراحات درگذشته اند.

وزیر امور خارجه هند ارتش چین را به نقض توافقی که هفته پیش برای محترم دانستن "خط عملی کنترل" (ال‌ای سی) در دره گالوان امضا شده بود متهم کرد.

جیمز رابینز خبرنگار دیپلماتیک بی بی سی می‌گوید که خشونت میان دو ارتش در ارتفاعات هیمالایا بسیار جدی است و فشار بر دو این دو قدرت اتمی بالا خواهد بود تا اجازه ندهند این لغزش به یک درگیری تمام عیار منجر شود.

پیشتر در روز سه شنبه ارتش هند گفت که سه سرباز آن از جمله یک افسر در درگیری در ناحیه کشته شده اند. هند بعدا در بیانیه‌ای گفت که دو طرف به درگیری پایان داده اند و افزود که "۱۷ سرباز هند که هنگام انجام وظیفه دچار جراحات شدیدی شده بودند" درگذشته اند، که "شمار کل کشته‌های این درگیری را به ۲۰ نفر می‌رساند. "

چین هیچ آماری از کشته‌ها یا زخمی‌ها نداد، اما هند را به گذشتن از مرز و ورود به طرف چینی متهم کرد. چین نگفته که آیا نیرو‌های این کشور متحمل تلفاتی شده‌اند یا نه، اما سردبیر روزنامه گلوبال تایمز چین گفته است نظامیان چینی هم در این درگیری متحمل تلفاتی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که نیرو‌های هند روز دوشنبه دو بار از مرز گذشتند، "خدمه نظامی چین را تحریک و به آن‌ها حمله کردند، که به درگیری فیزیکی جدی نیرو‌های مرزی دو طرف منجر شد. "
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 28 خرداد 1399، کد خبر: 629782، www.parsine.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین