پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۸۲۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
معاون وزیر راه و شهرسازی دلیل افزایش اجاره‌ها را «شخصی بودن ملک» و «افزایش قیمت زمین» اعلام کرده است.

شعار سال: محمود محمودزاده با اشاره به این دلایل و با تاکید بر اینکه «دولت هم در گذشته به این بازار ورود خاصی نداشت»، از ارائه پیشنهاد‌های وزارتخانه‌اش به دولت برای مدیریت بازار اجاره خبر داده، اما چیزی درباره این که دولت برنامه‌ای برای تولید مسکن اجتماعی و اجاره دادن آن‌ها داشته باشد نگفته است.

براساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال ۹۵، ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار، معادل ۳۰.۷ درصد مستاجر هستند. در ۷ استان از جمله تهران، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، قم و لرستان نرخ اجاره‌نشینی بیش از ۴۰ درصد است و در ۶ استان از جمله یزد، مازندران و گلستان، نرخ اجاره نشینی کمتر از ۳۰ درصد و در بقیه استان ها‌ی کشور، آمار اجاره‌نشینی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

بعد از انقلاب ۱۳۵۷ درصد اجاره‌نشینی همواره رشد داشته است. بر اساس پژوهش‌های پرویز صداقت این آمار برای کل کشور در سال ۱۳۶۵، ۱۴ درصد، در سال ۱۳۷۵، ۱۸ درصد، در سال ۱۳۸۵، ۲۵ درصد، در سال ۱۳۹۰، ۲۷ درصد و در سال ۱۳۹۵، ۳۱ درصد شده است. او گرانی مسکن در عین وجود خانه‌های خالی را ناشی از یکی شدن بازیگران و ناظران بازار مسکن می‌داند، چرا که ناظران خود مالکان بزرگ بازار مسکن هستند؛ آن‌ها رسانه، دولت، مجلس و بانک دارند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت میدان، تاریخ انتشار 29 خرداد    99، کد خبر:   71121، www.meidaan.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین