پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین معروف به « ابومازن» در سال 1983 در سوریه برای سرویس اطلاعاتی روسیه (کا. گ .ب) جاسوسی کرده است.

شعار سال: تلویزیون رژیم صهیونیستی در یکی از برنامه های خود میزبان یک عنصر سابق اطلاعات روسیه به نام واسلی میتروخین بود، او که از سازمان اطلاعات روسیه جدا شده و به غرب فرار کرده بود، لیستی از نام های جاسوسان سازمان اطلاعات روسیه در دمشق را با خود به برنامه آورده بود.
میتروخین مدعی شد، اسنادی در دست دارد که نشان می دهد محمود عباس در سوریه برای سرویس اطلاعاتی روسیه جاسوسی کرده و نام مستعار «خلد» داشته است.
وی چند ماه پیش آرشیو اسناد خود را در اختیار پژوهشگران قرار داده و به گفته «ایزابلا گینور» و «جدعون ریمز» از پژوهشگران مرکز پژوهشی ترومن، اعتبار این اسناد که توسط میتروخین از آرشیو کا. گ. ب نسخه برداری شده، بسیار بالاست.
مسئولان تشکیلات خودگردان با رد این ادعا آن را تلاش مذبوحانه دیگری برای ضربه زدن به جایگاه محمود عباس دانستند.
«احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش و مشاور نزدیک به عبای در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی (هاآرتص) گفت: ابومازن نیاز به هیچ کانال مخفیانه ای با شوروی نداشت چون ریاست گروه دوستی فلسطین و شوروی بر عهده او بود و این گروه یکی از قوی ترین گروه هایی بود که بین فلسطینی ها اتحاد برقرار کرد.
وی افزود: محمود عباس رابط مستقیم سازمان آزادیبخش فلسطین و اتحاد جماهیر شوروی بود و در فاصله های کوتاه به مسکو سفر و با رهبران عالی رتبه آن دیدار می کرد و عاملی برای ایجاد جنبش های مختلف در جهان عرب بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 19 شهریور 95 ، کد مطلب: 82223665: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین