پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۲۸۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه این سازمان آمادگی راه اندازی بورس ارز را دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در راستای راه اندازی بورس ارز در انتظار یکسان سازی نرخ ارز هستیم.

شعار سال: شاپور محمدی در نشست خبری صبح شنبه خود در خصوص فعالیت‌های سازمان بورس گفتیکی از الویت‌های سازمان بورس ارتقا پایاپای بازار سرمایه است تا از توان داخلی به صورت حداکثری استفاده کرده و برای انتقال تکنولوژی قدم‌های موثری برداشته شود.

وی در خصوص راه اندازی اوراق سلف گندم در بورس کالا گفت این یکی از اقدامات موثر در فرهنگ سازی بورس کالا است و این اوراق تا هفته آینده راه اندازی خواهد شد و تنها در انتظار امضای قرارداد بین GTC و بانک کشاورزی هستیم و در مجموع بازار سرمایه آمادگی لازم را در جهت کمک به تسویه با کشاورزان دارد.

محمدی در توضیح معاملات بلوکی در بازار سرمایه گفتمعاملات بلوکی از معاملات مجاز بازار سرمایه است و لزوم این معاملات، قیمت و شاخص شفاف است که تعیین قیمت‌ها در بازار سرمایه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تصریح کرد برای راه اندازی بورس ارز در انتظار یکسان سازی نرخ ارز هستیم و بازار سرمایه آمادگی لازم را برای راه اندازی این بورس دارد.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح رویه‌های بورس گفتدر جهت اصلاح رویه‌ها در بازار سرمایه، سامانه زمان سنجی سازمان بورس فعالیت خود را اغاز کرده و این سامانه محدود به سازمان بورس نخواهد بود و در تمام شرکت‌های زیر محموعه سازمان همچون بورس های کالا، انرژی و فرابورس اجرایی خواهد شد.

محمدی در خصوص راه اندازی سامانه اختیار خرید و فروش در بازار سرمایه یادآور شدبا راه اندازی سامانه خرید و فروش شفافیت موجود در معاملات افزایش می‌یابد و این سامانه تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد استفاده از ابزارهای مالی اسلامی در اولویت سازمان بورس است و ما در حال حاضر اوراق بسیار زیادی در بازار داریم و این در حالی است که اوراق مرابحه راه اندازی می‌شود و سلف موازی در حال پیگیری است.

محمدی در توضیح اهمیت تقویت فرایند اطلاع رسانی و افشا در بازار سرمایه گفتیکی از الزامات افشا مربوط به تولید و فروش شرکت‌های سهامی است و با این فرایند تمامی شرکت‌ها باید ماهانه میزان خرید و فروش خود را اطلاع رسانی و افشا کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تفاهم نامه با کشور آلمان گفت در بحث انعقاد قرار داد با کشورهای مهم در حال کار هستیم و در این راستا تفاهم نامه‌ای با آلمان در جهت انتقال دانش مالی و جذب سرمایه گذار خارجی صورت گرفته که امیدواریم با این شرایط روند رشد بازار سرمایه در سطح جهانی صورت گیرد.

وی در خصوص اهمیت حمایت از شاخص بازار سرمایه گفت روند صعودی و نزولی شاخص قیمت را سهم ها تعیین می‌کنند و لزوم بازار سرمایه شفافیت در قیمت‌ها است.

محمدی در خصوص fatf در بازار سرمایه گفت نظر سازمان بورس در خصوص fatf همان نظر وزیر اقتصاد است و ما نیز در این راستا تمام وظایف محوله به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در توضیح بورس تعاونی گفت بورس تعاونی یک بورس جدا از بازار سرمایه نیست و تنها پذیرش تعاونی های عام در بازار سرمایه است و به زودی ۱۵تعاونی عام به تابلوی فرابورس خواهند رفت و ما امادگی لازم را برای ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه را داریم و موضوع تشکیل بورس تعاونی به هیچ عنوان مطرح نیست.

وی افزود: بیش از یک تیلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که از این میزان یک و سه دهم از آن در تولید کشور نقش دارد و در نتیجه نقدینگی با رشد صنایع در کشور به سمت بازار سهام سوق داده خواهد شد و سهم ها رشد خواهند کرد که باید در این راستا فرهنگ سازی برای بازار سرمایه صورت گیرد

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ميزان، تاریخ انتشار: 20 شهريور 1395، کد مطلب: 219381:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین