پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
غلام سرور خان، وزیر هوانوردی پاکستان، روز چهارشنبه با حضور در نشست مجلس نمایندگان این کشور فاش کرد که بیش از ۳۰ درصد خلبانان غیرنظامی این کشور با مجوزهای جعلی پرواز می‌کنند و صلاحیت لازم را برای این حرفه ندارند.
شعار سال: غلام سرور خان که در پاسخ به سوال نمایندگان در مورد دلایل سانحه هوایی هفته گذشته در اسلام‌آباد در مجلس حاضر شده بود، گفت که ۲۶۲ خلبان شاغل در شرکت‌های هواپیمایی مسافربری، شخصا موفق به قبولی در آزمون‌های کسب مجوز پرواز نشده‌اند و با پرداخت رشوه به برخی خلبانان حرفه‌ای، آنها را به جای خود به سر جلسه آزمون فرستاده‌اند.
وزیر هوانوردی پاکستان تصریح کرد که بیش از ۳۰ درصد ۸۶۰ خلبانی که در خطوط هوایی داخلی پاکستان مشغول به کار هستند، دارای تجربه لازم برای انجام پرواز تجاری و مسافربری ندارند.
او همچنین خاطر نشان کرده که برای اصلاح وضع موجود، هواپیمایی بین‌المللی پاکستان(PIA) شناسایی و اخراج خلبانان دارای مدارک جعلی را آغاز کرده است.
وزیر هوانوردی پاکستان هر چند اشاره‌ای به این موضوع که آیا دو خلبان پرواز PK 8303 نیز دارای مجوز پرواز جعلی بوده‌اند یا خیر نکرد ولی یادآور شد که آنها در طول پرواز مدام در حال گفتگو در مورد شیوع ویروس کرونا بوده‌اند و چنان بی‌تمرکز پرواز می‌کردند که به سه هشدار پیاپی برج مراقبت توجهی نکرده‌اند.
نتایج اولیه تحقیقات در مورد علل سقوط پرواز ۲۲ مه هواپیمایی بین‌المللی پاکستان که چهارشنبه گذشته منتشر شده بود نیز حاکی از این بود که «خطای انسانی» خلبان علت اصلی بروز این سانحه بوده که در جریان آن تمامی سرنشینان هواپیما به جز دو نفر کشته شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری عصر ایران، تاریخ انتشار: 6 تیر 1399، کد خبر asriran.com /734855:

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین