پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
پس از سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بود که تعدادی از ایرلاین‌های خارجی در تصمیمی سیاسی اعلام کردند که پرواز‌های خود به ایران را لغو می‌کنند و دیگر از آسمان کشورمان برای پرواز‌های عبوری خود استفاده نمی‌کنند، اما در کمتر از ۱۰ روز به دلیل امن بودن و نزدیک بودن مسیر، ۷۰ درصد پرواز‌های عبوری از کشور، دوباره برقرار شد.
شعارسال: بررسی‌سایت «فلایت رادار ۲۴» که به صورت آنلاین، مسیر و موقعیت پرواز هواپیما‌ها در سراسر جهان را نمایش می‌دهد، نشان دهنده این است که با وجود تلاش و جوسازی برخی ایرلاین‌های اروپایی در ناایمن نشان دادن آسمان ایران برای انجام پرواز به مقصد یا از مبدأ ایران و نیز پرواز‌های عبوری از آسمان کشورمان و بهانه قرار دادن این موضوع برای تغییر مسیر و لغو پرواز‌های خود به کشورمان، حدود ۱۰ روز پس از سانحه هواپیمای اوکراینی، آسمان ایران همچنان گزینه اول برای عبور هواپیما‌های بسیاری از ایرلاین‌های معروف جهان همچون هواپیمایی قطری و هواپیمایی ترکیش است. بررسی‌های خبرنگار خراسان در سایت فلایت رادار ۲۴ نشان می‌دهد که هم اکنون پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی قطر ایرلاین، ترکیش، فلای دبی، ایرعربیا، امارات، عمان، سعودی، پاکستان، آذربایجان، الاتحاد، الجزیره، اسمارت وینگز، شام وینگز و نیز ایرفلوت از آسمان ایران انجام می‌شود. خبرگزاری مهر نیز در این باره نوشت: طبق اعلام فلایت رادار ۲۴، پرواز‌های عبوری ایرلاین‌های ترکیش، آذربایجان، عمان، پاکستان، روسیه، بلاروس، فلای دبی و الاتحاد (امارات) و بنگلادش همراه قطرایرویز به آسمان ایران بازگشته‌اند. هم اینک پرواز‌های عبوری شرکت‌های هواپیمایی بنگلادش و پاکستان (پیا) پرواز‌های خود به غرب آسیا را از مسیر آسمان ایران اعم از مرز‌های آبی و خاکی انجام می‌دهند. همچنین پرواز‌های شمال شرق اروپا به مقاصد جنوب خلیج فارس با ایرلاین‌های روسی و بلاروس نیز از فضای کشورمان انجام می‌شود. ضمن این که دو ایرلاین اماراتی فلای دبی و الاتحاد پرواز‌های ابوظبی و دبی به مسکو و مینسک را که در روز‌های قبل با عبور از آسمان عراق انجام می‌دادند، با تغییر مسیر به فضای کشورمان بازگردانده اند. هواپیمایی سلام ایر (عمان) نیز در کنار قطرایرویز که هیچ گاه حاضر به ترک آسمان ایران نشد، فضای کشورمان را برای تردد به اروپا انتخاب کرده است. هواپیما‌های دو شرکت ترکیش ایر و آذربایجان نیز همچنان برای تردد به جنوب خلیج فارس از ایران عبور می‌کنند. ایرلاین‌های چند کشور آسیای میانه شامل ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان نیز تصمیم گرفته‌اند برای انجام پرواز‌های غرب آسیا به مقاصد دبی، ابوظبی، دوحه، منامه، جده و مدینه از آسمان ایران عبور کنند؛ این در حالی است که پیش از این افغانستان در چند روز اخیر جایگزین فضای کشور برای دسترسی به آسیای میانه شده بود. مرز‌های آبی کشور در خلیج فارس و دریای عمان نیز این روز‌ها میزبان تعداد زیادی از پرواز‌های عبوری است.
رویترز: پرواز‌های کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ایران ادامه دارد
همچنین به گزارش ایلنا، خبرگزاری رویترز نیز از پرواز‌های کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ایران خبر داد و نوشت: شرکت‌های هواپیمایی کشور‌های حوزه خلیج فارس همچنان به پرواز در فضای هوایی عراق و ایران ادامه می‌دهند و پرواز‌های این شرکت‌ها به شهر‌های هر دو کشور ادامه دارد.
برقراری ۷۰ درصد پرواز‌های عبوری از کشور
در همین زمینه یک منبع آگاه در گفتگو با خراسان از برقراری دوباره ۷۰ درصد پرواز‌های عبوری از کشور خبر داد و گفت: تا پیش از سانحه هواپیمای اوکراینی، به طور میانگین، روزانه هزار پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می‌شد که هم اکنون ۷۰ درصد این رقم معادل ۷۰۰ پرواز در حال انجام است و تنها ۳۰ درصد پرواز‌ها هنوز بازنگشته است. وی افزود: تنها چند شرکت هواپیمایی اروپایی همچون لوفت هانزای آلمان، هواپیمایی اتریشی، هواپیمایی سوئد و KLM هلند از آسمان ایران خارج شده بودند که به مرور زمینه بازگشت این ایرلاین‌ها نیز در حال فراهم شدن است. او با اشاره به کاهش پرواز‌های هواپیمایی قطری و بازگشت دوباره پرواز‌های این ایرلاین معتبر جهانی به آسمان ایران، ادامه داد: به گفته مدیران اجرایی هواپیمایی قطری، آسمان ایران بهترین و راحت‌ترین مسیر برای پرواز‌های آنان است. این منبع آگاه اضافه کرد: شرکت هواپیمایی ترکیش تنها ۴۸ ساعت پرواز‌های خود را به ایران تعلیق کرد و مجدد پرواز‌های خود را از سرگرفت. شرکت‌های دیگری همچون امارات، فلای دبی، ایرعربیا، عمان ایر و آذربایجان نیز در حال انجام پرواز‌های خود از طریق آسمان ایران هستند. وی یادآور شد: آسمان ایران همچنان بهترین مسیر برای عبور هواپیماهاست، زیرا موجب نزدیک شدن مسیر و کاهش مصرف سوخت هواپیما‌ها می‌شود؛ همچنین ایران دارای بهترین سرویس‌های ناوبری در سطح منطقه است. او افزود: به نظر می‌رسد تا ۱۰ روز آینده، ایرلاین‌هایی که هنوز به آسمان ایران بازنگشته اند، پرواز‌های خود را به آسمان کشورمان بازگردانند. خبرنگار خراسان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز تماس گرفت که وی اعلام کرد باید جزئیات این موضوع را سوال کنم و با شما تماس می‌گیرم که خبری از تماس وی نشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: 30 دی 1398 ، شماره خبر: 685321 ، www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
والا نقشه های فلای رادار که نشون میده پروازها دارن ایران و دور میزنن و از عراق رد میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین