پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۴۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
یک کارشناس اقتصادی نوشت: این گزاره که اقتصاد ما بانک محوره و باید بورس محور بشه رایجه، اما مبنا نداره. تنها کشور مهمی که اقتصادش بانک محور نیست آمریکاست.
شعار سال: کارشناس اقتصادی نوشت: با جهش ‎بورس_تهران میگویند تامین مالی باید از طریق بورس باشد!

در آمریکا هم که ‎بانک‌محور نیست تامین مالی از طریق اوراق بدهی انجام میشود نه "بازار سهام".

سهم بانکها در کشورهای اروپایی از تامین مالی حدود ۸۰ درصده در حالی که این نسبت برای آمریکا کمتر از ۲۰ درصده. حدود ۶۷درصد از تامین مالی در آمریکا از طریق اوراق بدهی شرکتی است نه بازار سهام به معنای دقیق کلمه.

وقتی میگوییم تامین مالی باید از طریق بازار سرمایه باشد حرف غلطی نزده ایم. چون بازار سرمایه شامل هر دو بازار سهام و اوراق میشود. ولی بهتر است تدقیق شود تا سیاستگذاران تصور نکنند با جهش بورس امکانی برای تامین مالی برای شرکت ها بوجود می‌آید.

تغییر قیمتها در هر بازار ثانویه‌ای ازجمله بورس تاثیر مستقیمی روی تامین مالی شرکتها از این بازارها ندارد. البته در دنیا ابزارهایی برای این وجود دارد ولی در دنیا هم بدلیل گران درآمدن این شیوه‌ها استفاده کمی از آنها میشود.

جهش بورس به معنی تامین مالی برای شرکت‌ها نیست

شعارسال، با اندکي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصادآنلاین: 9 تير 1399، کد خبر449081 www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین