پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۸۶۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
چند روزی است که کلیپی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و در آن امیر خراسانی جامعه شناس و پژوهشگر شهری با زبانی صریح حوزه مسکن و اقداماتی که دولت‌ها در این حوزه انجام داده و نداده اند را نقد می‌کند. این صحبت‌ها در برنامه صبحگاهی شبکه سوم سیما پخش شد و با توجه افکار عمومی روبرو شد. بخشی از این صحبت‌ها پخش شد و بخش دیگر آن کمتر دیده شد.
شعار سال: خراسانی در بخش پایانی صحبت‌های خود به این اشاره می‌کند که استفاده از تعبیر بازار برای مسکن به صورت کلی اشتباه است و دولت‌ها بر اساس قانون اساسی موظف به تامین مسکن مردم هستند. او بازار مسکن را اسم مستعار جنگل می‌داند، چون وضعیت فعلی شبیه به راز بقا شده بزرگ‌تر‌ها و قوی‌تر‌ها می‌توانند کوچک تر‌ها و ضعیف‌تر‌ها را می‌خورند و آن‌ها برای ادامه حیات باید در ماشین و پشت بام و خانه‌های ۲۵ متری بخوابند.
این پژوهشگر شهری آمار‌هایی نیز ارائه می‌کند که از سال ۶۸ تا ۹۱ قیمت مسکن ۱۴ هزار برابر رشد داشته است. خراسانی با طرح این نکته که دولت‌ها با کلیدواژه‌هایی نظیر مقررات زدایی، دولت حداقلی و کوچک شدن دولت بار مسئولیت را از دوش خود برداشته اند و وضعیت فعلی نتیجه حاکم شدن این تفکر است.
 
تعداد بازدید : 14
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دیدار، تاریخ انتشار:18تیر 1399، کدخبر: didar.news/ 65063
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین