پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۸۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
سخنگوی «کمیسیون اقتصادی» مجلس گفت: برخی مسئولین فکر می‌کنند بنگاه داری توسط هر فردی عملی است. مثلا کشتی‌سازی را به فردی واگذار ‌می‌کنند که آن فرد در طول عمرش در این حوزه فعالیتی نداشته است.

شعار سال: مهدی طغیانی، با اشاره به مشکلات خصوصی‌سازی در کشور گفت: مهم‌ترین مشکل در واگذاری‌ها به مقوله اهلیت افراد منتهی می‌شود لذا بسیاری از افرادی که شرکت‌هایی به آن واگذار شده اهلیت لازم را نداشتند و فقط توانسته‌اند منابع مالی خرید این شرکت‌ها را فراهم کنند.

نماینده اصفهان تأکید کرد: برخی مسئولین فکر می‌کنند بنگاه داری توسط هر فردی عملی است. مثلا کشتی‌سازی را به فردی واگذار ‌می‌کنند  که آن فرد در طول عمرش در این حوزه فعالیتی نداشته است.

سخنگوی «کمیسیون اقتصادی» مجلس با اشاره به روش‌های و شیوه‌های واگذاری به بخش خصوصی بیان داشت: شاید عرضه این شرکت‌ها در بورس اقدام مؤثری باشد، اما این اقدام هم می‌تواند سهام را در اختیار سهامداران خُرد قرار دهد و مدیریت را سخت کند.

وی تأکید کرد: در هر صورت خصوصی‌سازی در هر حوزه ریزه کارهای‌های فراوانی دارد یکی از کار‌های سازمان خصوصی‌سازی این است که یک بنگاه را باید به چه نحوی واگذار کند.

طغیانی بیان داشت: قطعا کمیسیون اقتصادی مجلس در آینده نزدیک به مقوله اصلاح قوانین مرتبط با سیاست‌های اصل  ۴۴ قانون اساسی می‌پردازد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، به تاریخ:‌ ۲۷ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۳۷۹۲۰، www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین