پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۶۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: توجه به اهلیت افراد در واگذاری‌ها موضوعی است که دولت توجه چندانی به آن ندارد.
شعار سال: محمدحسین فرهنگی، با انتقاد از عملکرد دولت در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و توجه به خصوصی‌سازی، اظهار کرد: توجه به اهلیت افراد در واگذاری‌ها موضوعی است که دولت توجه چندانی به آن ندارد.

وی بابیان اینکه حضور گسترده افراد نااهل در واگذاری‌ها مشکلاتی را برای تولید از یک‌سو و کارکنان و کارگران از سوی دیگر ایجاد کرده است، افزود: اولویت در واگذاری‌ها باید اهلیت‌سنجی باشد نه قیمت پایه و امثال ‌هم که برخی از نمایندگان مجلس در خصوص آن حساسیت و وسواس به خرج می‌دهند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید مشوق‌های بیشتری در اختیار کسی که تبحر کافی دارد قرار بگیرد، اضافه کرد: واگذاری و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با این پیش‌شرط‌ها محکوم‌به پیروزی و ادامه مسیر موفقیت خواهد بود.

فرهنگی بابیان اینکه دولت برای استمرار بیشتر موفقیت در صنعت و به‌طورکلی در بخش تولید باید در نحوه واگذاری‌ها دقت بیشتری به خرج دهد، گفت: سخت‌گیری بی‌دلیل در واگذاری‌ها نیز باعث می‌شود فردی که اهلیت نداشته و توان اداره امور را ندارد بر سر کار گمارده شود که نمونه آن در هفت تپه مشهود است.

وی با انتقاد از برخی انتقادهای بی‌مورد به نحوه واگذاری‌هایی که اهلیت‌سنجی در آن‌ها رعایت شده است، افزود: ما می‌بینیم که فلش تهاجمات برخی نمایندگان و رسانه‌ها بعضاً به سمت افرادی است که اهلیت دارند و به خوبی مجموعه را اداره می‌کنند اما برخی به دنبال خارج کردن وی از صحنه هستند تا باز مجموعه به دست افراد نااهل بیفتد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بابیان اینکه باید از تجارب کشورهای موفق دنیا در حوزه واگذاری‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: تجارب سرمایه‌گذاری موفق در ایران نیز باید به عنوان الگو مدنظر باشد.

فرهنگی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مربوط به واگذاری‌ها کارشکنی‌هایی انجام می‌دهند، گفت: باید جلوی این کارشکنی‎ها گرفته شود تا اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بی‌وقفه انجام شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس از طرح مجلس برای کنترل و نظارت بر کارت‌های بازرگانی خبر داد و افزود: لغو کارت‌های کسانی که در گذشته کوتاهی‌ها و خسارت‌های غیرقابل جبران داشته‌اند در دستور کار مجلس است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 3 شهریور 1399، کد خبر: 510009، www. ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
دولت کشور رو به مافیای اقتصادی حراج کرد مجلس هم که همسوبود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین