پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاران در حوزه سنگ‌های زینتی، اهلیت متقاضیان را ملاک اصلی در صدور پروانه‌های معدنی دانست.
شعارسال: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاران در حوزه سنگ‌های زینتی، اهلیت متقاضیان را ملاک اصلی در صدور پروانه‌های معدنی دانست.


 طراحی سامانه صدور مجوز‌های معدنی

داریوش اسماعیلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، اظهار کرد:
سامانه صدور مجوز‌های معدنی به منظور ارتقای شفافیت در بخش معدن و صنایع معدنی، طراحی شده و تمامی فعایت‌های این عرصه با نظارت گسترده انجام می‌شود.


در نظر گرفتن اهلیت افراد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در خصوص فرآیند واگذاری معادن و واحد‌های صنعتی، بیان کرد:
فرآیند واگذاری معادن و واحد‌های صنعتی در برنامه جدید این وزارتخانه تغییرات چشمگیری دارد به طوری که به جای واگذاری اصل معدن یا صنعت، مدیریت این واحد‌ها به بخش خصوصی با در نظر گرفتن اهلیت افراد واگذار می‌شود.

 
معادن راکد یا فعال

اسماعیلی با بیان اینکه فعال‌سازی معادن کوچک و غیرفعال یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنایع معدنی است، اضافه کرد:
معادن راکد یا فعال می‌شوند و یا پروانه آن‌ها باطل می‌شود.


 هوشمند سازی و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی

وی در ارتباط با هوشمند سازی و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، گفت: هوشمند سازی و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی در معادن یکی دیگر از برنامه‌های وزارت صنعت و معدن که با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات مالی و پهنه‌ای ابن حوزه حل می‌شود.


 فعال‌سازی ۲۵ درصد معدن غیر فعال و راکد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به اینکه بیش از ۱۰ هزار معدن غیر فعال و راکد در نقاط مختلف کشور وجود دارد، اضافه کرد:
بیش از ۱۰ هزار معدن غیر فعال و راکد در نقاط مختلف کشور وجود دارد که فعال‌سازی ۲۵ درصد معادل یک‌هزار واحد در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

اسماعیلی در ادامه افزود: نسبت معادن غیرفعال به فعال یکی از ملاک‌های سنجش عملکرد مدیران استانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که این مهم نشان از اهمیت موضوع معادن در سطح ملی دارد.


 ظرفیت سنگ‌های زینتی

وی در ارتباط با ظرفیت سنگ‌های زینتی کشور، اظهار کرد: بیش از ۴ میلیارد تن ظرفیت معادن سنگ‌های زینتی کشور است و سرمایه‌گذارانی که با تجهیزات مدرن و به روز دنیا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند از حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برخوردار می‌شوند.


 فعالیت سنتی برداشت در معادن و خام فروشی

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی نیز با اشاره به فعالیت سنتی برداشت در معادن و خام فروشی، گفت:
فعالیت سنتی برداشت در معادن و خام فروشی، این سرمایه ملی را ضایع می‌کند که نیاز است وزارت صمت برای اصلاح این شرایط برنامه‌ریزی کند.


 روز رسانی تجهیزات و واگذاری معادن

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خصوص به روز رسانی تجهیزات و واگذاری معادن، افزود:
تشکیل اتحادیه‌های توانمند و به روز رسانی تجهیزات و واگذاری معادن به متقاضیان با اهلیت و دانش معدنی می‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخل زمینه صادرات هر چه بیش‌تر را نیز فراهم کند.


 بیش از چهار هزار نیروی کار در معادن استان مرکزی
بازدید از چند معدن شهرستان‌های دلیجان، محلات و خمین، حضور در شورای معادن استان و نشست با تشکل‌ها و فعالان بخش معدن از دیگر برنامه‌های معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی با حدود ۵۵۰ معدن رتبه هفتم کشور در این زمینه را به‌خود اختصاص داده و تاکنون از ۵۷ نوع ماده معدنی موجود در کشور ۴۲ نوع آن در استان مرکزی شناسایی شده است که ۳۵ ماده معدنی در این خطه بهره‌برداری می‌شود.
بیش از چهار هزار نیروی کار در معادن استان مرکزی فعالیت دارند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1399، کد خبر: 181845، www.sanayepress.com
 
 
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین