پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۲۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.
شعارسال: نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ۱۴۵ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه، با تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.

جعفر قادری با بیان اینکه مجلس وظیفه مهمی برای حل معضلات اقتصادی دارد، گفت: عدم حمایت از تولید داخلی باعث وابستگی به بودجه نفتی شده و اکنون دولت در شرایطی قرار گرفته است که برای تأمین کسری بودجه خود، تولید نقدینگی می‌کند که همین امر به مشکلات اقتصادی دامن زده است.

وی متذکر شد: ۴ قانون در مجالس هشتم، نهم و دهم به تصویب رسید که عبارتند از قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون استفاده حداکثری از ساخت داخل و قانون رفع موانع تولید که در جهت حمایت از تولیدات داخلی بودند و احکام و آیین‌نامه‌های آن نیز موجود است و هم اکنون نیاز به نظارت بر اجرای آن وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نه تنها خللی در کار سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس ایجاد نمی‌کند بلکه مکمل آن‌ها است و در قانونگذاری و نظارت در حوزه حمایت از تولید ملی به آن‌ها کمک می‌کند.

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف درباره تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: این کمیسیون در دوره گذشته مجلس نیز وجود داشته و خللی در کار سایر کمیسیون‌ها ایجاد نمی‌کند.
 
موافقت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید
وی بیان کرد: از آنجایی که امسال تحت عنوان سال جهش تولید نام گرفته، لازم است بر اجرای قوانین مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی نظارت ویژه‌ای شود. ضمن اینکه در صورت تشکیل این کمیسیون، اعضای آن در جلسات بعدی صحن انتخاب خواهند شد.

۲۰ نماینده مجلس به عضویت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درآمدند

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم مشخص شدند.

بر این اساس ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس به عضویت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درآمدند.

اسامی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم به شرح زیر است:

۱-علی آذری

۲-محمدرضا احمدی

۳- احسان ارکانی

۴- سیدسلمان ذاکر

۵- ابراهیم رضایی

۶- منصورعلی زارعی

۷- منصور شکراللهی

۸- مصطفی طاهری

۹- سمیه محمودی

۱۰- حسین میرزایی

۱۱- سیدجلیل میرمحمدی

۱۲- روح‌الله نجابت

۱۳- الهام آزاد

۱۴- مصطفی آقامیرسلیم

۱۵- نصرالله پژمان‌فر

۱۶- علی خضریان

۱۷- علیرضا زاکانی

۱۸- حسن شجاعی

۱۹- سیدنظام‌الدین موسوی

۲۰ - سیدمحمود نبویان

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۴۱۱۷۳۲، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین