پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
آمار منتشرشده از سوی انجمن فولاد ایران نشان دهنده این است که تولید آهن اسفنجی و محصولات فولادی در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته، تغییر چشمگیری نداشته، اما صادرات آهن اسفنجی و مقاطع تخت افت چشمگیر و واردات مقاطع تخت بسیاری رشد کرده است.
شعار سال: انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار تولید آهن اسفنجی و محصولات فولادی را در بهار سال جاری منتشر کرد. بنا بر این آمار، ایران در ۳ ماه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن مقاطع طویل (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و...) تولید کرد این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴ درصد رشد داشت.

تولید مجموع مقاطع تخت فولادی ایران (ورق‌های گرم، سرد و پوششدار) در بهار امسال ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار تن بود و در مقایسه با بهار سال گذشته ۱ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید محصولات میانی صنعت فولاد (اسلب، بیلت و بلوم) در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشت. فولادسازان ایرانی در این مدت ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تن بیلت و بلوم و ۳ میلیون و ۱۵ هزار تن اسلب تولید کردند.

آمار یادشده همچنین حکایت از رشد ۱۲ درصدی تولید آهن اسفنجی در ۳ ماه نخست سال ۹۹ در مقایسه با همان زمان از سال ۹۸ دارد. ایران در بهار امسال ۸ میلیون و ۱۳۳ هزار تن و در بهار سال گذشته ۷ میلیون و ۲۷۲ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد.

صادرات و واردات محصولات فولادی و آهن اسفنجی در بهار امسال

آمار انجمن فولاد از واردات و صادرات محصولات یاد شده نشان می‌دهد، ایران در بهار امسال ۱۲ هزار تن مقاطع طویل وارد کرد این رقم در بهار سال گذشته ۵۶ درصد بیشتر و ۲۷ هزار تن بود.

صادرات مقاطع طویل در ۳ ماه نخست سال جاری با ۳۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۴۳ هزار تن رسید این رقم در سال گذشته ۵۶۱ هزار تن بود.

واردات مقاطع تخت در بهار امسال نسبت به بهار پارسال ۱۶۳ درصد بیشتر شد. در بهار ۹۸ ایران ۶۸ هزار تن و در بهار ۹۹، ۱۷۹ هزار تن مقاطع تخت فولادی وارد کرد. در همین حال صادرات این مقاطع از ۱۹۷ هزار تن در بهار سال پیش به ۴۵ هزار تن در بهار امسال کاهش پیدا کرد این ارقام، نشان دهنده کاهش ۷۷ درصدی در صادرات است.

در بهار امسال و پارسال ایران تنها هزار تن بیلت و بلوم در هر یک از فصول وارد کرد، در حالی که واردات اسلب در بهار هر دو سال صفر بود، اما صادرات بیلت و بلوم در بهار سال جاری به نسبت بهار سال گذشته ۷ درصد کاهش داشت و از ۹۰۴ هزار تن در بهار سال گذشته به ۸۳۷ هزار تن در بهار سال جاری رسید. صادرات اسلب نیز با ۶۱ درصد کاهش از ۵۲۱ هزار تن در بهار سال گذشته به ۲۰۴ هزار تن در بهار امسال رسید.

ایران در بهار امسال و پارسال آهن اسفنجی وارد نکرد. با این حال صادرات آن در بهار امسال با ۹۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ هزار تن بود، رقمی که در بهار گذشته ۲۲۴ هزار تن بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1399 ، کدخبر: 1032154  ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین