پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
زمین‌های واگذار شده به تعدادی از قضات استان گلستان با حکم رئیس دیوان عالی کشور بازپس گرفته شد.

شعار سال:معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در مصاحبه اختصاصی گفت: با نظر شعبه اول دیوان مقرر شد زمین‌های واگذار شده به قضات گلستان پس از ۳۰ سال به منابع طبیعی بازگردانده شود.
آقای غلامرضا انصاری درباره این حکم افزود: در اجرای ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، چنان چه ریاست قوه قضاییه تشخیص دهند که رای خلاف قانون و شرع است می‌تواند اجازه رسیدگی مجدد بدهد و بر مبنای قانون، رسیدگی مجدد در شعبی از دیوان عالی کشور رسیدگی می‌شود.
وی گفت: این پرونده به خاطر حساسیتی که داشت و همکاران قضایی ما یک طرف آن پرونده بود به صورت ویژه در شعبه اول دیوان عالی کشور به ریاست رئیس دیوان بررسی شد و در اجرای ماده ۴۷۷، رای نقض و حکم به برگرداندن این زمین‌ها به منابع طبیعی صادر شد.

تعداد بازدید : 21

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه نظارت دیوان بر عملکرد مراجع قضایی استان‌ها افزود: دیوان عالی کشور، چون طبق اصل ۱۶۱ قانون اساسی وظیفه نظارتی بر همه دادگاه‌ها را دارد یک مرحله از نظارتش در خصوص فرجام خواهی است به این ترتیب که پرونده بر مبنای مقررات به دیوان عالی کشور می‌آید و همکاران ما در دیوان، نظارت قانونی را اعمال می‌کنند، اما بسیاری از پرونده‌ها در مرحله بدوی و تجدید نظر قطعی می‌شود و به دیوان نمی‌آید که معاونت نظارت دیوان به این پرونده‌ها ورود می‌کند.
آقای انصاری گفت: ما از دو طریق ورود می‌کنیم یکی از طریق سیستمی است چرا که ما به همه دادگاه‌ها دسترسی داریم و بر روند دادرسی‌ها در دادگاه‌ها نظارت می‌کنیم و یکی هم نظارت میدانی است که از طریق همکاران قضایی در شعب دیوان استفاده می‌کنیم و به استان‌ها می‌رویم و همه دادگاه‌ها را رصد می‌کنیم و در هر شعبه به صورت تصادفی و اتفاقی ۱۰ تا ۱۵ پرونده بررسی می‌شود و اگر موردی دیده شد تذکر داده می‌شود.
وی افزود: سال گذشته به استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، ایلام و کرمانشاه رفتیم و امسال در خرداد ماه به سمنان سفر کردیم و قرار است در آینده‌ای نزدیک برای نظارت به خراسان شمالی برویم.

تعداد بازدید : 13

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار:1 مرداد ۱۳۹۹، کد خبر:2772323،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
واقعا اگر همه بتونن اين مدل مديريت كه اقاي رييسي تو اين چند سال داشته رو داشته باشن تموم مشكلات كشور رو به بهوبدي ميره حداقل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین