پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ضمن اعلام اینکه پیشنهاد افزایش مستمری بیمه شدگان صندوق به هیئت مدیره رفته و اگر هیئت امناء هم تصویب کند تا پایان مرداد افزایش‌ها را اعمال و مابه التفاوت ناشی از افزایش حقوق را پرداخت می‌کنیم گفت: پیشنهاد ما برای کف و حداقل افزایش مستمری‌ها ۲۶ درصد است.
شعار سال: علی شیرکانی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان ما بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که نزدیک به یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند اظهار کرد: علت این اختلاف این است که بیمه شدگان ما حق بیمه خود را سالانه می پردازند و بین بیمه شده فعال و تحت پوشش ما یک گپ آماری وجود دارد که معمولا طی سال جبران می شود.

وی افزود: امسال با وجود کرونا، شرایط استثنایی بود؛ دسترسی مردم به کارگزاریهای ما کمتر بود و حضور ما نیز در روستاها به دلیل بیماری کرونا کمتر شده بود اما برای آنکه این ضعف را جبران کنیم ارتباط خود را با رسانه ها و به ویژه شبکه های استانی و شبکه های اجتماعی تقویت کردیم. به همین علت سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در تعداد بیمه شدگان فعال، رشد داشتیم که با توجه به شرایط اقتصادی و بیماری نشان دهنده برنامه ریزی خوب صندوق در این زمینه بوده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه برای سال جاری یک برنامه مدون به تمام استان ها ابلاغ کردیم گفت: برنامه ریزی های لازم برای افزایش آمار تحت پوشش انجام شده است. یک سیستم خاص نظارت به علاوه تشویق درنظر گرفتیم و برنامه های ویژه ای برای جذب بیمه شدگان فعال تدارک دیدیم.

برنامه ریزی برای بیمه پشت نوبتی های کمیته امداد و بهزیستی
شیرکانی ادامه داد: اگر بودجه تامین شود، یک برنامه مشترک هم با دولت مدنظر داریم که از جمله آنها می توان به بیمه افراد پشت نوبتی نهادهای حمایتی اشاره کرد. افرادی را داریم که در صف انتظار ورود به کمیته امداد یا بهزیستی هستند. شخصی که تحت پوشش کمیته امداد می رود مزایایی دریافت می کند، اما تعدادی پشت خطی کمیته امداد مانده اند و مزایایی ندارند. برنامه ریزی کردیم که حداقل بتوانیم این افراد را بیمه کنیم. بهزیستی را هم همینطور است.

وی افزود: یا افرادی را داریم که ساکن روستا هستند، شغل هایی مانند بافندگی دارند، اما مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستند و رابطه مزدبگیری ندارند. با تشکل های مربوطه رایزنی کردیم تا بتوانیم این افراد را هم تحت پوشش ببریم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه یک کار دیگری هم که شروع کرده ایم و امیدواریم به نتیجه برسد تعریف بیمه های گروهی است اظهار کرد: به عنوان مثال با انجمن زنبورداران، یا شرکت های بزرگی که گوجه کاران یا زعفران کاران و ... را پوشش می دهند و زنجیره خود را از تولید تا بازار تکمیل کرده اند، رایزنی هایی داشته ایم که این افراد را به طور گروهی وارد صندوق کنیم که اگر محقق شود اتفاق خوبی است و میزانِ تحت پوشش صندوق را افزایش می دهد.

جزئیات افزایش مستمری ها در سال جاری
وی درباره افزایش مستمری ها گفت: روال معمول این است که همه ساله ابتدا دولت باید افزایش ها را اعلام کند و سپس مطابق آن پیشنهاد خود را به هیئت امنا ارائه کنیم. پیشنهاد افزایش مستمری به هیئت مدیره رفته و اگر در هیئت مدیره تصویب شود و هیئت امناء هم تصویب کند تا پایان مرداد افزایش مستمری ها را اعمال و مابه التفاوت ناشی از افزایش حقوق را پرداخت می کنیم.

شیرکانی افزود: کف پیشنهادی ما برای افزایش حقوقها ۲۶ درصد است؛ حالا اینکه پلکانی اعمال شود و یا به طور ثابت برای همه افزایش یابد، باید درباره آن تصمیم گیری شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر اینکه امسال مردم در معیشت، به مضیقه افتاده اند و در تلاشیم مستمری را به میزان بیشتری نسبت به سال های گذشته افزایش دهیم گفت: کف افزایش ۲۶ درصد است که طی دو تا سه هفته دیگر مشخص و نهایی می شود و امیدوارم تا آخر مرداد میزان دقیق و مصوب این افزایش را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به اینکه حداقل میزان مستمری با اعمال نرخ افزایش، چقدر خواهد شد؟ عنوان کرد: ما مانند تامین اجتماعی کف مطلق و حداقل حقوق بگیر نداریم و مستمری ها متفاوت هستند، اما معمولا کف حقوق از یک سوم سطح یکِ درآمدی، پایین تر نیست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه میزان حق بیمه پرداختی افراد بیمه شده بر حسب سطوح هشت گانه درآمدی تعریف شده، مشخص و پرداخت می شود گفت: در واقع سطوح درآمدی در حکم حقوق دریافتی افراد است که حق بیمه بر اساس آن تعیین می شود. سال گذشته سطح هشت درآمدی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که امسال به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و سطح یک درآمدی سال گذشته ۴۵۰ هزار تومان بوده که امسال به ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

اقدامات حمایتی صندوق در دوران کرونا
شیرکانی در ادامه درباره اقدامات حمایتی انجام شده در دوران کرونا نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اتفاقات خوبی را از سال گذشته که هنوز کرونا شیوع پیدا نکرده بود شروع کردیم که آی تی بیس کردن فعالیتها از این جمله بود. به نحوی که امروز می توان به جرات گفت همکاران من چه در خانه و پشت کامپیوتر بنشینند و چه در اداره پشت میزشان باشند، کار به طور کامل انجام می شود؛ به استثنای کارهای فنی که حتما باید در اداره دنبال شود.

وی افزود: با شیوع کرونا، کارگزاری های ما تعطیل شدند اما همانطور که پیشتر گفتم تعداد بیمه شدگان فعال ما کاهش نیافت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه اوایل اطلاع رسانی درباره بیماری مشکل بود گفت: ما کمپین «روستای بدون کرونا» را راه اندازی و سامانه ای تعریف و اعلام کردیم که هر کس مشکوک به کرونا است به ما اطلاع دهد. از طریق کارگزاری ها مراجعه و برای انجام تست راهنمایی شان می کردیم.

وی افزود: اگر فردی به کرونا مبتلا شده بود کمک هزینه پرداخت کردیم و وسایل بهداشتی در اختیارشان قرار دادیم. به ویژه اوایل بروز بیماری که تهیه ماسک و موادضدعفونی کننده مشکل بود. سطح مشارکت بیمه شدگان در این کمپین خوب بود.

شیرکانی با بیان اینکه اکنون کمپینی برای فرزندان بیمه شدگان که باید در خانه بمانند و سرگرمی ندارند نیز راه اندازی کردیم که شامل اقدامات و برنامه های فرهنگی مانند مسابقه کتابخوانی و ... است گفت: یک کار دیگری که انجام شد این بود که وقفه بیمه ای کسانی که به هردلیلی نتوانستند به کارگزاری ها مراجعه و یا به روش های اعلام شده دیگر، حق بیمه شان را پرداخت کنند را پذیرفتیم و به این ترتیب توانستند حق بیمه خود را از اسفند بدون احتساب چهار ماه وقفه و با همان نرخ قبلی بپردازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1399، کد خبر: 99050301593، www.isna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین