پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از پروژه خدمات الکترونیکی و استانداردسازی پرونده‌های بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی بازدید کرد.

  شعار سال:مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از پروژه خدمات الکترونیکی و استانداردسازی پرونده‌های بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی بازدید کرد.
 
به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تفکیک و دسته‌بندی پرونده‌ها و فیشهای بانکی که به تبع آن مغایرت‌ها رفع خواهد شد از مزایای فعلی پروژه الکترونیکی و استانداردسازی پرونده‌های بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی است.
 
لازم به توضیح است که پرونده‌ها پس از پالایش به سه دسته بخش حذفی، فیشهای پرداختی و اسنادی که مطابق با RFB هستند تقسیم می‌شوند.
 
سجاد طاهری مدیر کل وصول حق بیمه و حسابهای انفرادی با بیان اینکه شاید اولین صندوقی باشیم که اقدام به الکترونیکی‌سازی پرونده‌ها و دومین صندوق بیمه اجتماعی در کشور هستیم که این پروژه را اجرایی می‌کنیم، درخصوص این پروژه گفت: اصلی‌ترین مزیت این اتفاق تسریع و تسهیل فرایندهای اداری، حذف بروکراسی‎های زائد در خدمتگزاری به بیمه شدگان، رسیدگی به درخواست بیمه شدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
 
وی ادامه داد: تمام خدمات ما در حوزه تعهدات قانونی از جمله رسیدگی به از کارافتادگی کلی، بازنشستگی پیش از موعد، بازنشستگی سالمندی، بازماندگان متوفی و نقل و انتقال سوابق و غیره با اجرای این پروژه با برخط و آنلاین شدن تمامی اسناد و مدارک تسریع و تسهیل خواهد شد.
 
در دسترس بودن مدارک و اطلاعات بیمه شدگان اعم از مدارک سکونتی اشتغال، رفع نواقص احتمالی موجود درپرونده‌ها، بروزرسانی اطلاعات بیمه شدگان، صرفه جویی در وقت و هزینه بیمه شدگان و ذی نفعان، استفاده بهینه از منابع انسانی شاغل در صندوق و جلب رضایت حداکثری بیمه شدگان در ارائه خدمات از دیگر مزایایی است که طاهری به آن اشاره کرد.
 
وی درخصوص سرنوشت پرونده‌های کاغذی نیز گفت: این پرونده‌ها برای مدتی در مکانی نگهداری می‎شوند و پرونده‌های لاغر شده حفظ خواهد شد تا پروسه الکترونیکی کردن پرونده‌ها به صورت کامل و صد درصدی به اتمام برسد و سپس برای آن‌ها راه حل جدیدی خواهیم یافت زیرا دیگر به آن نیازی نخواهیم داشت.
 
مدیر کل وصول حق بیمه و حسابهای انفرادی با بیان اینکه الکترونیکی‌سازی پرونده‌های بیمه شدگان استان همدان و تهران به اتمام رسیده است، ادامه داد: درمجموع بیشاز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده الکترونیکی‌سازی خواهند شد که از این تعداد تاکنون بیش از ۶۹۰ هزار برگه اسکن شده و حدود ۱۳۵ هزار پرونده استانداردسازی شده است.
 
وی درخصوص میزان دسترسی افراد به این اطلاعات و امنیت آن نیز گفت: در ابتدا این پرونده‌ها در دسترس کارکنان وکارگزاران صندوق خواهد بود و سپس با ملاحضات و رمزهایی که اعمال می‌شود بیمه شدگان نیز می‌توانند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند
 
سجاد طاهری در پایان نیز در پاسخ به زمان اتمام این پروژه و استانانداردسازی گفت: تلاش می‌کنیم که تاپایان سال جاری این پروژه به اتمام برسد اما ممکن است که بخش‌های جدیدی به آن اضافه شده و این روند را طولانی‎تر کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 14  شهریور   1400، کدخبر: 1126711، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین