پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۴۴۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، به عضویت ۶ هزار و ۷۰۷ نفر در صندوق در سال گذشته و افزایش ۴۸ درصدی آن خبر داد و گفت: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر کشاورزان و مشاغل زیرمجموعه آن می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی استفاده کنند.

  شعار سال:امروز یکشنبه 9 خردادماه، حسین جعفر خادم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت شانزدهمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: دولت در این صندوق نقش کارفرما را داشته و حدود ۶۷ درصد حق بیمه‌شدگان را تقبل و پرداخت می‌کند.
 
او با بیان اینکه این صندوق اختیاری و دارای ۸ سطح درآمدی است، افزود: بیمه‌شدگان با انتخاب یکی از سطح‌های درآمدی، ۵ درصد از سطح درآمدی انتخاب شده را پرداخت و ۱۰ درصد باقی‌مانده را دولت پرداخت خواهد کرد.
 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، پایین‌ترین سطح درآمدی را ۶۵۰ هزارتومان با حق بیمه سالیانه ۳۹۰ هزار تومان و بالاترین را یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با حق بیمه سالیانه یک‌میلیون و ۱۴۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: هر روستایی که بالاترین سطح را برای بیمه انتخاب کند از یارانه ۲۲۰ هزارتومانی غیرمستقیم دولت به‌صورت ماهیانه برخوردار می‌شود.
 
وی ادامه داد: این صندوق دارای خدماتی مانند بازنشستگی پیش از موعد (۶۵ ساله با حداقل ۱۵ سال سابقه)، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان است و بازنشستگی افراد بالای ۷۰ سال با حداقل ۱۰ سال سابقه، تنها تا پایان سال جاری امکان‌پذیر خواهد بود.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: در سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۷ نفر به عضویت صندوق در آمدند که ۲ هزار و ۱۸۸ نفر نسبت به سال گذشته (۴۸ درصد) افزایش داشت. همچنین تعداد بیمه‌شدگان تا پایان سال گذشته بالغ بر ۸۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد مستمری‌بگیران تا پایان این سال، پنج هزار و ۸۶۶ نفر بودند.
 
جعفرخادم ادامه داد: تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۶۵ نفر مستمری بازنشستگی پیش از موعد، ۱۸۵ نفر بازنشستگی پیری، تعداد فوتی‌های مستمری‌بگیر ۳ هزار و ۲۰۳ نفر و تعداد مستمری‌بگیران از کارافتاده ۴۱۳ نفر بودند.
 
وی در ادامه با اشاره به عضوپذیر صندوق تشریح کرد: افراد در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند به عضویت صندوق در بیایند و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز کشاورزان و مشاغلی که زیرمجموعه کشاورزی هستند می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند. همچنین رانندگان در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق شوند.
 
در پایان این نشست، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، به‌صورت ویدئو کنفرانس به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و در جواب خبرنگار ایلنا از خوزستان، در طرح پرسش(صندوق در زمان خشک‌سالی و ایجاد ممنوعیت و محدودیت کشت برای کشاورزان چه راهکاری به‌منظور حمایت از آن‌ها در پرداخت حق بیمه انجام خواهد داد؟) گفت: اقداماتی در جهت اجرای ماده ۸ در حال انجام هست که طبق آن به مناطقی که ازنظر وزارت کشور دچار خشک‌سالی شده‌اند به بیمه‌شدگان اجازه داده می‌شود حق بیمه خود را سال بعد خریداری کنند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 9 خرداد1400، کدخبر: 1083670، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین