پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
همایون سامه یح نجف آبادی گفت:امسال بودجه‌ای برای خدمات روان شناسی پیش بینی نشده و امیدواریم سال آینده به این مسئله پرداخته شود.
شعار سال: طبق آمار موجود در کشور‌های توسعه یافته، فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد بودجه سلامت صرف سلامت جسم و حداقل ۸۰ درصد صرف سلامت روان بیمار می‌شود، اما این میزان در کشور ما کمی مورد غفلت قرار گرفته است چرا که تخصیص به موضوعات سلامت جسم در کشور ما بیشتر مد نظر مسئولان ذی ربط است. از طرفی باید توجه داشت که علاوه بر کرونا، مشکلات اقتصادی و مسائلی از این دست، شرایطی را ایجاد کرده است که روح و روان افراد جامعه در کمین خطر‌هایی است که می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری داشته باشد حتی اگر افراد بخواهند به سراغ بهبود شرایط روحی خود بروند، در حال حاضر در کشور شرایطی مهیا نیست تا بتوانند از خدمات روان شناسی به صرفه بهره‌مند شوند. در مقابل هزینه‌های روان شناسی آنقدر سر به فلک کشیده است که از دسترس بسیاری از افراد خارج شده است و بیمه‌ها هم انگاری پرداخت هزینه‌های آن را تقبل نمی‌کنند.

همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: باید تهمیداتی در نظر گرفت که هزینه خدمات روان شناسی توسط بیمه‌ها ارایه شود.

او با اشاره به اینکه باید قبل از بسته شدن بودجه سال این امر به مجلس ارایه شود تا برای آن بخش رقمی در نظر گرفت، افزود: در حال حاضر هیچ صحبت و فکری در خصوص بیمه شدن خدمات روان شناسی مردم انجام نشده است و از سوی وزارت بهداشت نیز برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان افسردگی و اضطراب در خانواده‌هایی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از حد انجام می‌دهند، افزایش پیدا کرده است.

سامه یح نجف آبادی با اشاره به اینکه ترس از کرونا باعث افزایش افسردگی و استرس شده و این رفتار‌ها از والدین به فرزندان منتقل می‌شود که مشکل ساز خواهد بود، تصریح کرد: کرونا مشکلات روانی و اعصاب را در کشور زیاد کرده است و در هر جامعه‌ای این معضل وجود دارد چرا که مشکلات اقتصادی نیز باعث ایجاد مشکلات عصبی در مردم شده و مردم پرخاشگر می‌شوند.
 
بیمه خدمات روان شناسی و کم توجهی مسئولان در وقت بحران!

او با بیان اینکه برای کنترل چنین مسائلی مردم به مشاوره روانشناسی نیاز دارند، ادامه داد: به دلیل قیمت بالای مشاوره ها، بسیاری از افراد به خصوص قشر ضعیف‌تر نمی‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند و نیاز به همکاری بیمه‌ها احساس می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: امسال بودجه‌ای برای خدمات روان شناسی پیش بینی نشده و امیدواریم سال آینده به این مسئله پرداخته شود.

سامه یح نجف آبادی با اشاره به خدمات روانشناسی در مدارس گفت: خدمات مشاوره‌ای از قبل در مدارس برای دانش آموزان وجود داشته و وزارت آموزش و پرورش این اقدام را انجام داده و تا کنون نتایج خوبی به همراه داشته است.

او در پایان تاکید کرد: باید پیگیر تخصیص بودجه برای خدمات روان شناسی در سال آینده باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۴۶۲۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
باید این فرهنگ سازی انجام بشه که ارزش بیشتری برای سلامت روانمون قائل بشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین