پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
کارشناس صنعت خودرو گفت: نمی‌توان خودروی استاندارد با شرایط روز تولید کرد در حالی که قیمت آن از پراید ارزان‌تر باشد.
شعار سال:کریمی سنجری در گفت‌وگو با میزان درباره گمانه زنی ها برای تولید خودروی ارزان قیمت جایگزین پراید اظهار کرد: خودرو ارزان‌قیمت در ایران تعریف مشخص دارد، در اروپا خودرو اسمارت خودرویی دو نفره است که طرفدار زیادی دارد البته ارزان نیست، اما با فرهنگ اروپایی و سطح درآمد آن‌ها همخوانی دارد.
 
کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه این خودرو نمی‌تواند با شاخص‌های بازار ایران همخوانی داشته باشد، افزود: ما جامعه جوان پولداری نداریم که این خودرو بتواند نیاز جامعه را برطرف کند در حالی که پراید یک خودروی سدان معمولی و ارزان است.
 
وی با تاکید بر اینکه وقتی صحبت از خودروی ارزان می‌شود هیچکدام از شاخص‌های آن به جز قدرت خرید جزو شاخص‌های اصلی محسوب نمی‌شود، گفت: در کشور ما منظور از خودروی ارزان قیمت خودرو‌یی است که متناسب با قدرت پرداخت بخش زیادی از مردم باشد بنابراین با این تعریف خودروی دونفره نمی‌تواند خودرویی ارزان قیمت باشد و متناسب با فرهنگ ما نیز نیست.
 
کریمی سنجری ادامه داد: در کشور ما خانواده‌هایی که قدرت پرداخت زیادی ندارند و به دنبال خودروی ارزان قیمت هستند خانواده‌های ۴ یا ۵ نفره هستند بنابراین نمی‌توانیم سرنشین را به عنوان آپشن در نظر بگیریم و آن را حذف کنیم تا قیمت ارزان‌تر شود.
 
کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه خودروی دونفره در بازار ایران جواب نخواهد داد، تصریح کرد: در هندوستان شرکت رنو اقدام به تولید خودروی ارزان قیمت ۳۵۰۰ دلاری کرد، اما بسیاری از آپشن‌های آن را حذف کرد.
 
وی تاکید کرد: نمی‌توان خودروی استاندارد با شرایط روز تولید کرد در حالی که قیمت آن از پراید ارزان‌تر باشد.
 
کریمی سنجری با بیان اینکه زمانی باید اقدام به حذف پراید صورت می‌گرفت که جایگزین برای آن مشخص می‌شد، گفت: با حذف پراید بخشی از جامعه از داشتن خودرو محروم شدند و این از دید‌ها پنهان مانده است.
 
کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: تقاضای خودرو در کشور سالانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو است در حالی که طی دو سال اخیر خودروسازان بیشتر از ۸۰۰ هزار دستگاه نتوانستند تولید کنند به همین دلیل هر میزان تولید کنند فروش می‌رود.
 
وی افزود: اگر قرار بر تولید خودروی ارزان قیمت در کشور است ابتدا باید با فرهنگ کشور همخوانی داشته باشد در حالی که در حال حاضر جامعه ما از خودرو دو نفره استقبال نمی‌کند نکته دوم اینکه این خودرو به هیچ عنوان نمی‌تواند ارزانتر از پراید تولید شود و به همین دلیل حذف پراید اشتباه بود.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  روزنامه فرهیختگان  ،تاریخ انتشار:  5   مرداد 1399،کدخبر:  43681 ،www.farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Czech Republic
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
پراید که دیگه بابا جزو خودروهای لوکس و گرونه واسه ما . ولی خداییش راضی هستیم که کیفیت خودرو بالا باشه و پول بیشتری بپردازیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین