پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
همان طور که می دانید، بسیاری از ماشین های مدل جدید از یک قابلیت جدید و شگفت انگیز برخودارند: سیستم استارت بدون کلید.
شعار سال: همان طور که می‌دانید، بسیاری از ماشین‌های مدل جدید از یک قابلیت جدید و شگفت انگیز برخودارند: سیستم استارت بدون کلید.

با این قابلیت، شما می‌توانید درب خودروی خود را بدون نیاز به چرخاندن کلید در استارت یا فشار دادن دکمه باز کنید. این نوع خودرو‌ها از حسگر‌هایی بهره می‌برند که به کلید خودرو متصل است و درب را باز می‌کند. وقتی شما پشت فرمان می‌نشینید، می‌توانید با فشار یک دکمه استارت را بزنید. به نظر عالی است، اما سارقان خودرو هم زرنگ شده و روشی برای سوء استفاده از این قابل جدید پیدا کرده اند.

سوییچ ماشین
کلید خودرو یا همان سوییچ ماشین که سیستم استارت بدون کلید دارد از طریق اتصال بی سیم کار می‌کند. این سیگنال تنها زمانی کار می‌کند که حداقل در فاصله دو متری از ماشین باشید، زیرا در غیر این صورت، اتصال برقرار نمی‌شود. متاسفانه، سارقان زبر و زرنگ امروز روشی را برای هک کردن سیگنال و تقویت آن پیدا کرده اند. این روزها، برای انجام چنین کاری نیاز به فناوری خیلی پیچیده‌ای ندارید: دستگاه‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها سیگنال را هک کنید در فروشگاه‌های معمولی نیز موجود هستند و قیمت خیلی گرانی نیز ندارند.

افزایش بورد
سارقان از دستگاه تقویت کننده و گسترش دهنده بورد سیگنال برای افزایش امکان اتصال بین کلید و خودرو استفاده می‌کنند. شما برای این کار باید نزدیک به خودرو باشید. اما به اندازه کافی هم باید دور باشید که خودتان ماشین را باز نکنید. مثلا طوری باشد که کلید خودرو در خانه بماند و ماشین جلوی درب منزل پارک باشد یا شما در اداره باشید و خودرو در پارکینگ. سارقان از گسترش دهنده بورد برای تقویت سیگنال بین کلید و خودرو استفاده می‌کنند تا زمانی که شما در اطراف ماشین نیستید، درب خودروی شما را باز کنند.

پیشگیری
شما می‌توانید از یک ترفند دستی و راحت برای مسدود کردن سیگنال استفاده کنید. ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه این است که سوییچ ماشین خود را قبل از گذاشتن در کیف یا جیب، در یک تکه فویل آلومینیوم بپیچید. با پیچیدن سوییچ ماشین در فویل آلومینیوم، سیگنال مسدود می‌شود. نکته دیگر این است که وقتی در خانه هستید، می‌توانید کلید ماشین را در فریزر قرار دهید. فریزر هم سیگنال را مسدود می‌کند. فقط باید حواستان باشد که سوییچ ماشین را کجا گذاشته اید.

آیا با این ترفند‌ها مشکل دارید و دوست ندارید امتحانشان کنید؟ راه آخر این است که با شرکت خودروسازی که ماشین خود را خریداری کردید تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید این قابلیت سیستم بدون کلید را مسدود یا غیرفعال کند. در این حالت، هیچ کسی نمی‌تواند از آن سوء استفاده کند؛ حتی دزد‌های بدجنس!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فضای مجازی، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1399

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین