پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
رسوایی جاستین ترودو و خانواده وی بر سر خیریه‌ای در کانادا به نام We جنجال برانگیز شد.
شعار سال: دولت کانادا اخیرا با موسسه‌ای به نام We قراردادی منعقد کرده است تا برنامه اهدای تسهیلات و وام دانشجویان به مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار را بر عهده بگیرد.

خبرنگاران با بررسی حساب‌های این موسسه خیریه فهمیدند که این موسسه علاوه بر این بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ مبلغ ۵.۵ میلیون دلار از نهاد‌های دولتی کمک دریافت کرده و با بررسی بیشتر فهمیدند این موسسه ارتباطات خاصی با خانواده ترودو دارد از جمله مادر نخست وزیر کانادا در پنج ساله گذشته برای سخنرانی در این خیریه مبلغ ۳۱۲ هزار دلار دریافت کرده. همسر و برادر جاستین ترودو هم برای سخنرانی در این موسسه مبالغی را دریافت کرده بودند. وزیر اقتصاد کابینه بیل مورنو هم روابط خانوادگی‌ای با این موسسه داشته و در این رسوایی دخیل بوده.

قرارداد جدید دولت با این خیریه متصل به خانواده ترودو نمونه آشکاری از تعارض منافع بود.

پس از این داستان، نمایندگان احزار مخالف از جاستین ترودو خواستند که توضیح دهد که چرا یک دولت باید با یک خیریه قرارداد ببندند و خانواده وی و وزیر اقتصاد آن از آن خیریه درآمد کسب کنند؟

جاستین ترودو روز جمعه در مجلس عوام در برابر کمیته مالی شهادت داد که او به دنبال بهره جویی مالی نبوده و از پنهان کردن روابط این خیریه با خانواده اش عذرخواهی کرد. قرارداد با این موسسه ملغی شد، اما افکار عمومی نسبت به ترودو به شدت منفی شده و باید منتظر قدم بعدی رسانه‌ها و احزاب مخالف درباره این پرونده بود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیل نورنیوز ، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1399 ، کدخبر: 52676 ، www.nournews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین