پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
ثبت تصاویر جنگ از سنت های دیرینه کشورهای مختلف برای تسهیل در فهم تاریخ است . برخی از این عکس ها به حدی زیبا هستند که انگار با انسان حرف می زنند و توان انتقال فرهنگ را بشکلی بینانسلی دارند. ده عکس معروف دوران دفاع مقدس را چه کسانی به ثبت رسانده‌اند، عکاس این عکس‌ها را بهتر بشناسیم.
شعار سال: تصاویر فراوانی از رویداد‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس توسط عکاسان ایرانی و خارجی ثبت و منتشر شده است که هنوز هم برخی تصاویر دیده‌نشده از آرشیو عکاسان به رسانه‌ها راه می‌یابند؛ ولی همیشه عکس‌هایی هستند که بیشتر دیده می‌شوند و تاثیر رسانه‌ای بیشتری هم داشته‌اند. عکس های خاص ، عکس های ویژه ، عکس هایی که صدا دارند و حرف می زنند.

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس
عکس فوق مربوط به صبح یکی از روز‌های عملیات «رمضان» در سال ۱۳۶۱ است که توسط «علی فریدونی» ثبت شده است؛ این تصویر تعدادی از شهدایی را نشان می‌دهد که شب گذشته روی مین رفتند تا معبر را برای همرزمان خود باز کنند.

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدسوحدت و همدلی میان نیرو‌های مسلح، یکی از توصیه‌های اکید بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است که دوران دفاع مقدس، تجلی آن است. تصویر فوق مربوط به اقامه نماز وحدت توسط فرماندهان ارتش و سپاه است که توسط «امیرعلی جوادیان» ثبت و ضبط شده است. این تصویر نماد آن‌چیزی است که پیروزی‌های بزرگ را در دوران دفاع مقدس برای ما رقم زد؛ «وحدت».

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس
عکس زیبای «اسماعیل داوری» یکی دیگر از شمایل‌های معروف دوران دفاع مقدس است که در آن یکی از رزمندگان، همرزم مجروح خود را سیرآب می‌کند. این عکس بیننده را یاد آن‌چیزی می‌اندازد که در نقاشی‌های قدیمی به چشم می‌خورد؛ بدن‌ها و صورت‌ها حرف می‌زنند!

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس
دیگر تصویر اثرگذار از دوران دفاع مقدس، عکسی است که توسط «کمال‌الدین شاهرخ» تهیه شده است که در آن یک جانباز، پا به پای همرزمان خود، به‌سمت خط مقدم حرکت می‌کند. این تصویر نمادی از ملتی است که زخم خورد؛ اما هرگز از پای نیافتاد.

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس
عکس تکان‌دهنده «بهرام محمدی‌فر»، یکی دیگر از قاب‌های ماندگار دوران هشت سال دفاع مقدس است؛ حکایتی کوتاه، اما پیچیده از مقاومت مردم در لحظاتی که «خرمشهر» داشت تبدیل به «خونین‌شهر» می‌شد.

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس
عکس فوق نیز نمایی از هر‌آن‌چیزی است که از یک نبرد خونین باقی مانده است؛ همنوایی دود، خاک و آتش با پس‌زمینه کلاه‌خود‌هایی که دیگر هرگز بر سر دشمن نخواهد رفت.

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس
زیباترین عکس «کاوه گلستان» از دوران دفاع مقدس، تصویری از یک رزمنده‌ای است که خود را به سمت پایین خاکریز پرتاب کرده است تا از گلوله توپ دشمن در امان باشد. این تصویر خود گویای داستان بلندی از مردمی است که با دستان خالی مقابل دشمن تا به دندان مسلح بعثی می‌جنگیدند.

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس
قاب تصویر سوزناکی که «احمد ناطقی» از «حلبچه» ثبت کرد، زبان گویای یکی از تلخ‌ترین فاجعه‌های قرن است که توسط صدام، با سلاح‌های شیمیایی غربی رقم خورد.

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس
تصویری که «محمد فرنود» از لحظه اعزام رزمندگان به جبهه‌ها ثبت کرد، قابی مختصر از یک حماسه بزرگی است که در آن مردانی دیده می‌شوند که تنها یک‌قدم تا شهادت فاصله دارند.

عکاس ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس
تصویر تکان‌دهنده و معروف از شهید «امیر حاج‌امینی» را احسان رجبی ثبت کرده است؛ تمثالی که تا همیشه نماد شهادت باقی خواهد ماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۰۸۸۶۷، www. defapress.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: ۱۰ عکس معروف دفاع مقدس ، عکاس عکس‌های معروف دفاع مقدس ، 17 مرداد روز خبرنگار ، عکاسان ایرانی و خارجی دوران دفاع مقدس ، تصاویر ماندگار دوران دفاع مقدس ، زیباترین عکس دوران دفاع مقدس ، لحظه اعزام رزمندگان به جبهه‌ها ، لحظه شهادت رزمندگان اسلام ، عکس های معروف دفاع مقدس ، عکس های تاریخی در جنگ ، عکس های خاص در دوره جنگ تحمیلی ، عکس هایی که صدا دارند و حرف می زنند ، عکس های علی فریدونی ، علی فریدونی ، شهدای روی مین رفته ، رفتن روی مین برای باز کردن معبر ، امیرعلی جوادیان ، عکس های امیرعلی جوادیان ، عکس های اسماعیل داوری ، اسماعیل داوری ، کمال الدین شاهرح ، عکس های کمال الدین شاهرخ ، عکس های دفاع مقدس ، بهرام محمدی فر ، عکس های بهرام محمدی فر ، کاوه گلستان ، عکس های کاوه گلستان ، احمد ناطقی ، عکس های احمد ناطقی ، عکس های حلبچه ، تصاویر تاثیرگذار از حلبچه ، محمد فرنود ، عکس های محمد فرنود ، شهید امیر حاج امینی ، تمثال شهید امیر حاج امینی ، احسان رجبی ، عکس های احسان رجبی ، عکس های جنگ ، عکس های انقلاب ، عکس های شهادت ، عکس های شهدا ، عکس های جبهه ، عکس های برگزیده ، عکس های برگزیده دفاع مقدس ، عکس های شاخص جنگ ، آلفرد یعقوب‌زاده ، نیمه پنهان جنگ ، عکس های دیده نشده از جنگ ، عکاسان شاخص جنگ ، ناثیرگذارترین عکس های دفاع مقدس
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
0
0
شهید امیر حاج امینی (۵ دی ۱۳۴۰ – ۱۰ اسفند ۱۳۶۵) بی‌سیم‌چی گردان نصر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در جنگ ایران و عراق بود. او در اسفند ۱۳۶۵ در جریان عملیات کربلای ۵ شهید شد. خداوند روحش را شاد کند ان شاالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین