پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از ادامه‌دار بودن کلاهبرداری از مردم در سایت‌های دیوار و شیپور بابت پرداخت بیعانه خرید خبر داد.
شعار سال: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از ادامه‌دار بودن کلاهبرداری از مردم در سایت‌های دیوار و شیپور بابت پرداخت بیعانه خرید خبر داد.

کلاهبرداری از مردم
رامین پاشایی با اشاره به کلاهبرداری سایت‌ها، اظهار داشت:
برخی از کلاهبرداران با سوء استفاده از بستر و پلت فرم‌های ایجاد شده در سایت‌های واسط، با درج آگهی‌های غیرواقعی و تعیین قیمت‌های عمدتا پایین ترازعرف دربازار، با ترفندهای فریب کارانه و جلب اعتماد مشتریان و دریافت بیعانه ازآنان، با مبالغ مختلف کلاهبرداری می‌کنند و پس ازاطمینان از واریز وجوهات، دیگرپاسخگوی تعهد خود نیستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه، افزود:
برابر پرونده های قضائی مرجوعه، تماس های مکررمال باختگان ودستگیری افراد مجرم که با این روش کلاهبرداری می کردند، مشخص شد بعضی از این افراد مجرم و کلاهبرداربه صورت گروهی یا انفرادی با استفاده از سیم کارت های متعدد وحساب‌های بانکی عمدتا اجاره ای با درج آگهی‌های مختلف در سایت های واسط فروشگاهی نظیر شیپور، دیوار و غیره از هموطنان کلاهبرداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشف جرایم، مالک واقعی سیم کارت یا شماره حساب، برابر قانون در ابتدا مورد پیگیری و احضار قانونی قرارمی‌گیرند و باید پاسخگوی فعل مجرمانه عمدی یا غیرعمدی خود باشند، خاطرنشان کرد:

به منظور پیشگیری از وقایع و جلوگیری ازهر گونه احضاریه ازسوی مراجع قضائی وانتظامی در صورت واگذاری سیم کارت وشماره حساب خود به هرعنوان به سایرافراد، سریعا نسبت به استرداد یا انسداد آنها اقدام کنید.

اطلاع‌رسانی پلیس فتا
رامین پاشایی در پایان پیرو توصیه پلیس فتا به مردم، اظهار داشت:
با توجه به اطلاع رسانی‌های مرکز پلیس فتا در رسانه ملی و حتی درج هشدار با عناوین رویت آگهی‌‌های تبلیغاتی در سایت‌های واسط مبنی براطمینان از اصالت کالا نیست و عدم پرداخت بیعانه به عنوان تضمین معامله متاسفانه باز هم تعدادی از هموطنان بدون توجه به هشدارهای پلیس فتا، نسبت به واریز مبالغ تحت عنوان بیعانه به شماره حساب‌های اعلامی از سوی فروشندگان اقدام می‌کنند.

ضمن بروز خسارت‌های مالی به خود، پرونده‌های متعددی قضائی را به مراجع قضائی و انتظامی تحمیل می‌کنند حال اینکه با اندکی دقت و توجه به هشدارهای انتظامی سطح وقوع این جرایم به شدت کاهش خواهد یافت.

تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هرگونه مبالغ تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند وبه ماهیت فریبنده سایر آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها منتشر می‌شود توجه نکنند و پس از رویت کالا و دریافت خدمات نسبت به پرداخت وجوهات مالی اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1399، کد خبر: 202757،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
باید یه رسیدگی جدی بشه خیلی شیوه های عجیبی برای کلاه برداری دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین