پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۵۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
رئیس پلیس فتا فاتب با اشاره به مهم‌ترین نکات ایمنی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی اظهار کرد: شهروندان در ابتدای خرید اینترنتی خود صرفا مشخصات کارت را وارد کنند و در چند ثانیه پایانی مهلتی که از اعتبار رمز پویا باقی مانده اقدام به استفاده از آن کنند.
شعارسال: برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی بی‌شک یکی از جرائمی بوده است که همزمان با گسترش خرید‌های اینترنتی در کشور، خود را به صدر جرائم پرتکرار نزدیک کرده است. جرمی که پس از وضع رمز پویا به گفته مسئولین تا حدود زیادی کاهش داشته است. در این حوزه با توجه به شیوع کرونا در کشور در پنج ماه اخیر و حرکت بیش از پیش مردم به سمت فضای مجازی برای انجام امور اداری خود و همچنین کشف راه‌های جدید کلاهبرداری از سوی مجرمین بار دیگر سبب شده است تا جرائم این حوزه پیدا کند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران، در این خصوص گفت: کاهش جرائم حوزه فیشینگ پس از وضع رمز پویا حاصل زحمات طولانی مدت دادستانی، مجموعه پلیس فتا و بانک مرکزی بود. بدیهی است پس از اجرای این طرح تعداد پرونده‌های واصله در خصوص جرائم برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در همان دو ماه نخست اجرای طرح کاهش چشم گیری داشت.

او افزود: پس از دو ماه متهمین با توسل به شگرد‌هایی که مهم‌ترین آن‌ها مهندسی اجتماعی بود، بار دیگر تعداد پرونده‌های جرائم این حوزه صعودی شده، اما همچنان نسبت به دوران قبل از وضع رمز پویا کمتر است.

این مقام انتظامی گفت: هرچه امنیت سخت‌گیرانه‌تر باشد، سهولت انجام تراکنش کمرنگ‌تر می‌شود بنابراین درخواست ما از شبکه بانکی و مردم این است که به هیچ عنوان سهولت را قربانی امنیت نکنند. شهروندان با رعایت چند نکته ساده قادر هستند از هرگونه آسیب در این زمینه در امان باشند.


رئیس پلیس فتا فاتب با اشاره به مهم‌ترین نکات ایمنی برای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی اظهار کرد: شهروندان در ابتدای خرید اینترنتی خود، صرفا مشخصات کارت را وارد کنند و در چند ثانیه پایانی مهلتی که از اعتبار رمز پویا باقی مانده اقدام به استفاده از آن کنند و فرایند تراکنش را تکمیل کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: شهروندان به هیچ عنوان برای مراجعه به سایت‌های مدنظر خود نظیر خرید شارژ و یا ورود به سایت بانک‌های مختلف از سرچ در موتور‌های جستجوگر استفاده نکنند، زیرا ممکن است اولین سایتی که نمایش داده می‌شود، جعلی باشد و از طریق ورود به آن اطلاعات شخصی کاربر به سرقت رود.

او افزود: شهروندان به هیچ عنوان به پیامک‌هایی مبنی بر مراجعه به یک سایت و یا آی پی که معمولا تحت عناوینی همچون ثبت‌نام یارانه، ثبت نام کارت سوخت، ثبت رجیستری تلفن همراه و ثبت‌نام سبد کالا مطرح می‌شود، اطمینان نکنند. این پیامک‌ها معمولا همزمان با اجرای طرح‌های بزرگ ملی ارسال می‌شود، به همین علت برخی از شهروندان فریب این پیامک‌ها را می‌خورند. در این خصوص شهروندان صرفا باید به پیام‌های رسانه‌های معتبر و ملی توجه کنند.

این مقام انتظامی در خصوص کلاهبرداری فیزیکی از کارت‌های بانکی نیز گفت: در فروشگاه‌ها، شهروندان حتما با رعایت جوانب امنیتی رمز کارت‌های خود را وارد کنند و اجازه این کار را به دیگران و حتی فروشندگان ندهند. شهروندان از در اختیار قرار دادن کارت خود به پیک، فروشندگان و خودرو‌های سیار فروش محصولات مختلف نظیر وانت بار‌های فروش میوه اجتناب کنند، زیرا احتمال کپی کارت‌های بانکی که اصطلاحا اسکیمر نامیده می‌شود، متصور است.

سرهنگ معظمی گودرزی در پایان در خصوص خرید‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان که با رمز دوم ایستا صورت می‌گیرد نیز اذعان کرد: بزرگ‌ترین خطر در این زمینه با توجه به عدم استفاده از رمز پویا، سرقت از حساب بانکی تا سقف ۱۰۰ هزار تومان هم در روز و به دفعات زیاد انجام می‌شود که اگر شهروندان از پیامک‌های کاهش وجه از حساب استفاده نکنند ممکن است تا مدت‌ها از این سرقت خبردار نشوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1399 ، کدخبر: 1032292  ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
کلاهبرداری فیشینگ خیلی زیاد شده با وجود اینکه رمز پویا فعال شده ولی باز راه نفوذ هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین