پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
استاد معرق‌کار تنکابنی گفت: جایگزینی رابطه بجای ضابطه در حرفه هنر نیز رخنه کرده، افرادی که قبلاً در کارگاه من آموزش می‌دیدند، با رابطه بازی موفق شدند
شعارسال: ولی من که استاد آن‌ها بودم باوجود پیشکسوتی در این عرصه و سابقه بیش از 40 سال کار در صنایع‌دستی، تنها به دلیل سواد کم و ابتدایی از کار کنار گذاشته‌شدم.

صنایع‌دستی، هنر و صنعتی است که بیانگر خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی هر کشور و منطقه بوده و در توسعه صنعت گردشگری و صادرات غیرنفتی نقش مهمی دارد و با توجه به ویژگی‌ها و شاخصه‌های آن به‌عنوان یک منبع مهم اقتصادی مطرح می‌شود.

معرق یکی از رشته‌های پر پیشینه صنایع‌دستی ایران که نسبت به صنایع دیگر چوبی در ایران از قبیل خاتم، نازک‌کاری، منبت، خراطی و بافت سبد و حصیر دارای قدمت بیشتری است.

در این میان استان مازندران از صنایع‌دستی ارزشمند و بارزی برخوردار است به‌طوری‌که صنایع‌دستی شهری و روستایی در این استان از گذشته‌های بسیار دور رونق داشته است.

احمدرضا توسلی معرق‌کار 57 ساله‌ای که با دلی پر گلایه و جسمی بیمار و کم‌توان، برای احیای زندگی‌اش به دنبال کورسوی امید است، مطلع شدن از حضور مسئول سازمان میراث فرهنگی کشور به مناسبت یادواره شهدای گلستان محله دوهزار در شهرستان تنکابن، این هنرمند تنکابنی را وا‌داشت تا برای احقاق حقوق خود با همان جسم بیمار راهی دفتر خبری تنکابن 24 شود.

احمدرضا توسلی استاد معرق‌کار تنکابنی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از بی‌مهری مسئولین هنری کشور و شهرستان تنکابن گلایه داشت و اظهار کرد: کارگاه کوچک من با دارا بودن پروانه کسب پلمپ شد و در وضعیت نامناسب معیشتی قرار گرفتم و خانواده‌ام مرا ترک کردند.

وی افزود: مکاتبات بسیاری با مدیران وقت در خصوص محول کردن کارترمیم و بازسازی سازه‌های میراثی استان مازندران انجام دادم، ولی هیچ‌یک نتیجه نداد.

این هنرمند با اشاره به مظلوم بودن هنر و هنرمند گفت: جایگزینی رابطه بجای ضابطه در حرفه هنر نیز رخنه کرده، افرادی که قبلاً در کارگاه من آموزش می‌دیدند، با رابطه بازی موفق شدند ولی من که استاد آن‌ها بودم، باوجود پیشکسوتی در این عرصه و سابقه بیش از 40 سال کار در صنایع‌دستی، تنها به دلیل سواد کم و ابتدایی از کار کنار گذاشته‌شدم.

توسلی در ادامه با رو کردن گواهی‌های این حرفه و اسناد و مکاتبات انجام‌شده با مدیران استانی و شهرستانی، خواهان بهره‌مندی از بیمه و حداقل حمایت‌ها شد و خاطرنشان کرد: 17 سال است که به دنبال احقاق حقوقم هستم ولی کمترین توجهی به خواست من هنرمند نشده است.

وی در پایان خطاب به مسئولین تصریح کرد: چرا با عدم‌حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان هنر، زمینه را برای خروج از کشور فراهم می‌کنید، چرا باید مجبور شوم برای بقاء زندگی‌ام به فکر پاسخ مثبت دادن به درخواست‌های اجنبی باشم و بخواهم بعد از 57 سال سن، عقایدم را زیر پا بگذارم؟!

امید است با توجه ویژه مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری به این موضوع، رونق بیش‌ازپیش صنایع‌دستی را شاهد باشیم که منجر به رونق اقتصاد بومی و درنتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی درون‌زا که مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله) است، می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: دوشنبه 31 خرداد 1395، کد خبر: 823655 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
الاندیگه همه جا رابطه بازی شده تجربه واستعداد فایده ای نداره همه چی عوض شده م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین