پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
وزیر ارشاد با اشاره به مخالفت با برگزاری کنسرت در مشهد مقدس گفت: در شهر مشهد به دلیل وجود مرقد حضرت رضا(ع) کوتاه آمدیم و گفتیم که رعایت حرمت امام رضا(ع) شود.

شعار سال: علی جنتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ارتباط با موسیقی وضعیت خاصی پیش نیامده است، اظهار داشت: ما موسیقی به ویژه موسیقی فاخر را جزو موارد ضروری برای کشور می‌دانیم که برای ایجاد نشاط، سرگرمی و آرام بخشی به جامعه لازم است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از هنرمندان این عرصه حمایت کنیم، افزود: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حاکمیت دوگانه‌ای در این عرصه وجود ندارد، گفت: در شهرستان‌ها مشکل زیادی نداریم و اکنون فقط مشکل در استان خراسان و آن هم در شهر مشهد بود که ‌در شهر مشهد به دلیل وجود مرقد حضرت رضا(ع) کوتاه آمدیم و گفتیم که رعایت حرمت امام رضا(ع) شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای دیگر استان خراسان مشکلی وجود ندارد، ابراز کرد: ما هماهنگی‌هایی را با مقامات قضایی به ویژه در استان‌هایی که مسئله داریم انجام می‌دهیم.

جنتی خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها که احیانا برخی از قضات و دادستان‌ها با عنوان پیشگیری مانع برگزاری کنسرت‌ها می‌شوند، به دنبال حل و فصل هستیم.

وی با اشاره به وضعیت سینمای کشور بیان کرد: سینما رونق خوبی پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فیلم رستاخیز گفت: این فیلم مشکل خاصی ندارد، ‌بیشتر به خاطر احترام به نظر برخی از مراجع محترم تقلید که تاکید داشتند چهره حضرت ابوالفضل(ع) نشان داده نشود، به کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم تاکید کردیم که این کار را انجام بدهند.

وی افزود: کارگردان و تهیه کننده این فیلم نیز به جای اینکه این کار را انجام دهند به دستگاه قضایی شکایت کردند و دستگاه قضایی نیز ما را محکوم نکرده است.

جنتی ادامه داد: اینها گفتند که چون فیلم در زمان خودش پخش نشده باید خسارت پرداخت شود و ما نیز گفتیم که نباید چهره مبارک حضرت ابوالفضل نمایش داده شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی در ادامه در مورد اکران نشدن برخی از فیلم‌ها نیز اظهار داشت: حوزه هنری نسبت به تعداد از سینماهایی که در اختیارشان است، ملاحظاتی دارد و ما نیز تاکید کردیم که برای فیلمی که مجوز می‌دهیم، رعایت همه چیز را کرده‌ایم و باید پخش کنند و بنده فکر می‌کنیم با کار گسترش سینما که اکنون در تهران، اصفهان، مشهد و شیراز انجام می‌شود این مشکلات برطرف شود.

وزیر ارشاد با بیان اینکه 100 پرده سینما در حال ساخت است، عنوان کرد: یک سینمای در حال ساخت در زنجان وجود دارد که استاندار زنجان مسائل آن را حل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به دنبال سخت سینما باشد، ابراز کرد: ما تسهیلات ایجاد می‌کنیم و یکی از کارهایی که در تهران انجام شده این است که ما اجازه دادیم سینماها را در مجتمع‌های تجاری بسازند و معمولا شوراهای شهر نیز موافقت می‌کنند تا بخشهای فرهنگی که در کنار مجتمع تجاری ساخته می‌شوند معاف از عوارض شهرداری باشند.

جنتی با بیان اینکه در تهران و اصفهان این کار انجام شده است، افزود: در استان زنجان نیز استاندار ساخت سینما را به این قسمت هدایت خواهد کرد تا بخش خصوصی مجتمع‌های تجاری فرهنگی بسازد.

وی بیان کرد: در تهران ما شاهد هستیم که مجتمع‌های تجاری با ساخت سینما رونق گرفته‌اند و در استان‌ها نیز شوراها و شهرداری‌ها باید کمک کنند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395، کد مطلب: 1187545:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین