پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
نشست رییس جمهور با مدیران رسانه‌ها چندان عجیب نبود. بالاخره حرف زدن با خبرنگاران که اکثر آن‌ها جوان هستند و بی‌پروا، حوصله می‌خواهد و پردردسر است.
شعار سال : نشستی میان مدیران برخی رسانه‌ها و رییس جمهور روحانی برگزار شد. در این نشست هم دعوت کننده و هم دعوت شوندگان حرف‌های کلی زدند و آنگونه که از شواهد پیداست خیلی هم از این نشست راضی بودند و دوست دارند آن را تکرار کنند.

تصویر نشست روحانی و مدیران رسانه‌ها، حاوی یک پیام مهم است و آنهم اینکه رییس جمهور یا مشاورانش در این سال آخری زیاد حوصله شنیدن نقد و حرف‌های صریح را ندارند.

رییس جمهور دوست دارد که یک سال پایانی دولت خود را کج دار و مریز سپری کند که به کسی برنخورد. معمولا روسای جمهور در سال آخر ریاست جمهوری‌شان کمی صریح‌تر می‌شوند، اما رییس جمهور روحانی محافظه کارتر شده است و حوصله کل کل با دیگران را ندارد.

وقتی روحانی حوصله شنیدن و جنجال ندارد

در مجلس با ظریف چه کردند؟ هر چه توانستند از تهمت و ناسزا گفتند. روحانی چه کرد؟ چند جمله خنثی در جلسه هیات دولت در حمایت از مهم‌ترین وزیر دولت یازدهم و دوازدهم. مجلس به وزیر معرفی شده‌اش رای نداد، انهم به این دلیل که رییس جمهور در جلسه حاضر نشده بود. روحانی چه کرد؟ هیچ!

نشست رییس جمهور با مدیران رسانه‌ها چندان عجیب نبود. بالاخره حرف زدن با خبرنگاران که اکثر آن‌ها جوان هستند و بی‌پروا، حوصله می‌خواهد و پردردسر است.

شاید تیم رسانه‌ای دولت با خود گفته است که چه کاری است، با چند مدیر روزنامه و خبرگزاری دور هم می‌نشینیم، چای و کیک می‌خوریم، آن‌ها چند کلمه می‌گویند، رییس جمهور چند کلمه می‌گوید و بعد به همه می‌گوییم که روحانی با مردم و اهالی رسانه به صورت مستقیم حرف زده است.

خیلی راحت بر اساس استراتژی «سری که درد نمی‌کند، دست‌مال نمی‌بندند» ماجرا حل و فصل شد.

وقتی با آدم‌هایی که گرفتار هستند مثلا بدهکاراند، حرف می‌زنید آن‌ها به ظاهر به شما گوش می‌دهند، ولی در باطن حواس‌شان به حساب و کتاب‌شان است و رییس جمهور این روز‌ها به شدت شبیه این افراد است. در جلسه با مدیران رسانه هم اینگونه بود. فکر می‌کنم مدیران رسانه حرف می‌زدند و حواس رییس جمهور به کسری بودجه و فروش اوراق بود.

برکسی پوشیده نیست که روحانی روز‌های سختی را سپری می‌کند. هرچه بلا بود در این چند سال بر سر دولت او نازل شد که کرونا آخرین آن بود. اما روحانی با وعده تغییر و تکرار نشدن روز‌هایی که احمدی نژاد رییس جمهور بود به قدرت رسید و هرچه هم سختی بکشد، منفعل بودن از او انتظار نمی‌رود.

خیلی از کسانی که امروز روحانی به چشم منتقد به آن‌ها نگاه می‌کند و حاضر نیست دور یک میز با ایشان بنشیند، روزی تلاش کردند که روحانی بر کرسی تکیه بزند. نه برای روحانی بلکه برای ایران تلاش کردند.

مقصر شرایط امروز دولت نه ترامپ است، نه دلواپسان و نه حتی کرونا. همه‌ی آنچه امروز می‌بینیم یک مقصر دارد و آنهم شخص حسن روحانی است. رییس جمهوری که زودتر از آنچه تصور می‌کردیم دست‌هایش را بالا برد و منتظر پایان دولتش نشست.

مجلس یازدهم و دولت آینده، حاصل این بالا بردن دست‌هاست.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازعصر ایران، تاریخ انتشار: ۶ شهریور، ۱۳۹۹، کدخبر: asriran.com /۷۴۴۱۷۴
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین